Saavuttiin eilen iltapäivällä Namibiaan, jåa heti Walvis Bayn kentällä tuli sellainen fiilis, että tämä maa tulee olemaan yksi eksoottisimmista paikoista, joissa olen koskaan käynyt. Lentokenttä tuntui olevan keskellä ei-mitään, ympärillä oli vaan hiekkaa. Ihan kuin olisi laskeutunut keskelle Saharaa! Aavikko sinänsä ei tuntunut oudolta, mutta muutaman kilometrin ajomatkan jälkeen aavikon viereen avautui loppumattomalta tuntuva Atlantti, ja aavikon ja meren yhdistelmä tuntui tosi oudolta.

Tämä päivä vietettiin dyyneillä ajellen. Lähdettiin heti aamulla matkaan, päämääränämme Sandwitch Harbor. Aamu oli tosi sumuinen, ja tuntui, kuin olisimme ajaneet jossain unimaailmassa - niin erikoiselta dyynien välissä leijuva usva näytti.

Matkalla näimme tosi paljon flamingoja ja hylkeenpoikaisia! Molemmat olivat niin söpöjä. Kumpiakaan en ole koskaan aiemmin nähnyt noin läheltä.

Perillä päästyämme kiipesimme poikakaverin kanssa yhden ison dyynin huipulle. Aurinko alkoi jo pilkottaa, ja upottavassa hiekassa talsiminen kävi treenistä. Dyynin huipulle päästyämme näimme kuitenkin niin mahtavia maisemia, että kiipeäminen ei enää tuntunut missään.

Lounastimme dyynien keskellä, jonka jälkeen vielä teimme kunnon hurjasteluajelun pitkin aavikkoa. Automme juuttui yhden dyynin huipulle, mutta onneksi kokenut opas irrotti sen kohtuu nopeasti ja matka pääsi jatkumaan.

Nyt rentoillaan hotellilla ja keräillään vähän energiaa illallista varten. Nyt jo tuntuu, että 95% stressistä on lauennut ja tuntuu aivan ihanalta olla lomalla, irtiotto tuli todella tarpeeseen. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Translation: We booked a trip to Namibia, and arrived to Swakobsmund yesterday. Today we spent all day at desert - this place is so cool! One of the most scenaric placies I've ever seen.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.