Aika kuluu todellakin nopeaa, ja enää on 1,5 viikkoa aikaa seuraavaan tavoitteeseeni, 16.10. juostavaan puolimaratoniin. Tapahtuman nimi on muuten Gun Run, mikä on musta vähän hassu ottaen huomioon Etelä-Afrikka tapahtumamaana. :D Ehkä tapahtuman sponsori on jokin asefirma, tiedä häntä.

Joka tapauksessa, treenit puolikasta kohden ovat sujuneet ihan mukavasti. Cape Town kympin jälkeen en paljoa palautellut, vaan heti seuraavalla viikolla vedin kaksi kovaa ratatreeniä ja vitosen kisan! Kieltämättä olin aika jumissa tuon setin jälkeen, ja pidinkin yhden ylimääräisen lepopäivän. Sen avulla palauduin sen verran, että sain taas vedettyä ratatreenin ja yhden kovan treenin ennen Namibian reissua.

Namibiassa oli tarkoitus lepäillä, mutta dyynipyöräily osoittautui kuviteltua rankemmaksi ja paukahdin ihan täysin jumiin sen jäljiltä. Lihakset tuntuivat melkein kosketusaroilta, mikä tuntui tosi oudolta, koska ei se pyöräily nyt niiiin rankkaa ollut. Poikakaveri ei ollut pyöräretkestä moksiskaan, joten oli hassua, että minä menin niin jumiin.

Jumisilla jaloilla kävin vetämässä eilen 10x400m radalla. Alku tuntui ihan karmealta: jalat tuntuivat puupökkelöiltä, eikä polvi noussut ollenkaan. Puolivälissä vähän helpotti, ja sainkin nousujohteisen sarjan aikaan. Loppuverkatessa tuntui kuitenkin siltä, että mikä tahansa alaraajani lihas voi revähtää millä hetkellä hyvänsä.

Treeniä on siis saatu aikaan, mutta kieltämättä tällä hetkellä tuntuu, että riskirajoilla mennään. Pitää tosi tarkkaan kuulostella, etten vaan mene täysin jumiin tai ylikierroksille - aikaa puolimaratoniin kun ei ole kuin se 1,5 viikkoa. Jos kaikki sujuu kuitenkin niin kuin pitää, tarkoitukseni olisi tehdä vielä kolme (!) kovaa treeniä ennen h-hetkeä!

Jos en saa itseäni täysin jumiin, uskoisin, että olen paremmassa kunnossa kuin kesällä ja voin ehkä yrittää jopa enkkaakin. Enkkajuoksut on tosiaan täällä vähän kyseenalaisia, kun reitit on yleensä mäkisiä ja mitattu miten sattuu. Eilen julkistettiin Gun Run -puolikkaan reitti, joka oli jo julkaisuvaiheessa yli 500 metriä liian pitkä! Laitoin järjestäjille sähköpostia, ja he vakuuttelivat, että reitti ei oikeasti ole niin paljon ylipitkä, mutta suhtaudun silti vähän epäilyksellä...

Toivotaan, että treenit vielä kulkee ja pääsen palautuneena viivalle!

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014