Niin siinä lopulta kävi, että flunssa yltyi siten, että sunnuntai-aamuna heräsin todellinen kaktus kurkussa ja nokka tukossa. Olin kyllä jo illalla tehnyt lähes varman päätöksen siitä, etten juokse, mutta aamun olotila sinetöi päätökseni. Vaikka on tympeää olla kipeä, olin tavallaan huojentunut siitä, että flunssaoireet olivat sen verran selkeät, että matkaan ei todellakaan tehnyt mieli lähteä. Kisa-aamuna sitä nimittäin helposti pyrkii vähättelemään kaikkia orastavia oireita, jotta vaan pääsisi juoksemaan!

Juoksun väliin jääminen oli totta kai pettymys, olinhan odottanut sitä jo monta kuukautta. Täällä ei myöskään tule kovin usein vastaan puolikkaita, jotka starttaavat kotiovelta ja joiden reitti on jokseenkin tasainen. Toisaalta taas, koska olo omassa kropassa oli niin nihkeä, ei juoksemaan tavallaan edes tehnyt mieli. Uusia kisoja onneksi tulee, ja täällä kisakausi on vasta kiihtymään päin!

Aloinkin heti googlettelemaan itselleni sopivia kisoja, ja löysinkin muutamia sopivia ehdokkaita. Jostain syystä innostun tällä hetkellä eniten lyhyistä, 3-10 kilsan kisoista, enkä edes haikaile puolimara-revanssin perään. Ehkä kuuntelen itseäni ja kisaan vain noita lyhyempiä matkoja!

Tässä flunssan kourissa olen muutenkin miettinyt treenaamistani. Olen tosi tyytyväinen siihen, että olen saanut taas säännölliset ratatreenit ohjelmaan, sekä siihen, että olen jaksanut ylläpitää säännöllistä lihaskuntoharjoittelua. Muut lenkkini ovat kuitenkin jääneet vähän lyhkäisiksi, ja ehkä nyt olisi aika lisätä hieman kevyitä kilsoja - jos kroppa sen vaan sallii. Viime viikkojen kokemus nimittäin opetti, että kolmea kovaa treeniä viikkoon ei mun kroppa pidemmän päälle kestä. 1-2 kovaa viikkoon ja enemmän huoltavia ja kevyitä kilsoja alle voisi olla sopivampi resepti.

Toinen asia, mihin aion kiinnittää huomiota flunssasta toipumisen jälkeen, on ruokavalion fiksailu. Viime aikoina vanhat tutut närästysoireet ovat tehneet come backin, ja syynä on mikäs muukaan kuin retuperällä oleva ruokavalio. Liian pitkät ruokavälit yhdistettyinä megalomaanisiin annoksiin ei vaan toimi, ja nyt on syytä tehdä ryhtiliike. Myös ulkona syömistä on vähennettävä, ja vatsan lisäksi siitä toivottavasti hyötyy myös kukkaro, sillä rahaa ravintolareissuihin on todellakin palanut.

Mutta ennen treenejä ja ryhtiliikkeitä pitää vaan selättää tämä flunssa! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. :)

Ps. Pahoittelut blogin lievästä juoksupainotteisuudesta viime aikoina - koetan keksiä muutakin kirjoiteltavaa!

Kommentit (3)

Liza

Moi ihana Sansu!:) Tsemiä flussasta paranemiseen ja koulujuttuihin:) Olen itse lähdössä Israeliin asumaan ainakin vuodeksi tässä piakkoin ekkäpä 2vk oon vielä täällä. Jihuu:) Oikein ihanaa viikkoa sinulle:)!! ps.oon se Liisa joka useesti kommentoi; oon eronnut vasta ja s.postios on eri:)

Kisu

Voi ihana kun kirjoitat juoksusta! Ei tarvitse pahoitella :)

Innostuin juoksusta vuonna 2013 ja aloin samalla lukemaan blogiasi. Oon saanut sulta ihan kamalasti vinkkejä ja ajateltavaa. Eilen juoksin Amsterdamissa maran 3.14:06. Iso kiitos myös sinulle, innoittajalle ja verkkomentorille! :)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014