Kapkaupunki sijaitsee vuorien juurella, joten vaellusreiteistä täällä ei ole puute. Mikä parasta, suurin osa reiteistä lähtee ihan kaupungin liepeiltä, joten jos vaeltamaan haluaa, ei tarvi ajella tuntitolkulla minnekään. Reittejä on eripituisia, mutta omat suosikkini ovat oikeastaan suht lyhyitä rykäisyjä. Joskus on ihan kivaa mennä tekemään vaikkapa vaan parin tunnin mittainen auringonlaskun haikki.

Tässäpä minun suosikkireittini:

Lion's Head

Lion's Head on klassinen vaellusreitti, joka lähtee melkein keskustan tuntumasta. Reitti on aika haastava, sillä lopussa joutuu kiipeämään tikapuita pitkin ja käyttämään muutenkin nelivetoa. Vuoren päältä avautuu ihan huikeat maisemat! Kesto: noin 1,5h

Pipe Track

Pipe Track lähtee aika samoilta seuduilta kuin Lion's Head. Pipe Track sopii hyvin juoksemiseen, sillä se menee vuorenrinteen suuntaisesti. Kesto: riippuu miten pitkälle haluaa juosta

Platteklip Gorge

Platteklip on suosittu reitti Pöytävuoren päälle, ja etenkin kesäisin täynnä turisteja. Platteklip on lyhyin, mutta ei todellakaan helpoin reitti Pöytävuorelle, ja kesällä uupuneita turisteja pelastetaan viikottain helikopterilla. Alas voi tulla Cable Carilla, jos ei tuule liikaa. Kesto: 1,5-2h

Kirsctenbosch: Nursery Ravine & Sceleton Gorge

Kirstenboschin puutarhojen seuduilta lähtee paljon kivoja reittejä Pöytävuorelle. Suosikkini on Nursery Ravine ja Sceleton Gorge. Toista reittiä voi kiivetä ylös Pöytävuorelle ja toista tulla alas. Kesto: noin 3h

Yönyli-vaellus: Cape of Good Hope

Kaikista kivoin vaellus, joka ollaan täällä täällä tehty! Hyväntoivonniemi on uskomattoman kaunis paikka, ja vaeltaminen siellä oli ihanaa. Ekana päivänä vaellettiin 20km ja toisena 13km. Yöpyä voi pienessä mökissä, jossa on vessat ja kokkausmahdollisuus. Mökit tulee varata etukäteen!

Kommentit (1)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.