Laitapas jälleen yhden tyypillisen treeniviikkoni teille näytille. :)

Kesäkuu alkoi juoksun osalta vähän laiskanpulskeissa tunnelmissa, sillä kuun ensimmäinen viikko vierähti Espanjan auringon alla. Kuten täällä kirjoittelinkin, kävin kyllä reissussa pari kertaa lenkillä, mutta viikon reissuun ei mitään kovia treenejä todellakaan mahtunut. Otin ihan suosiolle iisisti ja nautin mukavasta reissuseurasta.

Espanjan jälkeen oli ihan mukavaa päästä taas kiinni arkeen ja harjoitteluihin, joskin kroppa oli yllättävän kauan sekaisin matkustamisesta. Lento Barcelonasta Helsinkiin ei tosiaan ole pitkä, mutta sitä edelsi parin tunnin automatka, ja koska lennolla ei saanut mitään ruokaa (ostettavakin oli loppunut), pikku paasto lisäsi palautumisaikaa aika tavalla. Niinpä viime viikon pari ekaa päivää meni ihan hölkkäillessä! Maanantaina juoksin 8 kilsan iisin lenkin ja tiistaina kilsoja kertyi plakkariin 12, joista ensimmäiset kahdeksan työkavereiden kanssa hölkytellen.

Ekan reissunjälkeisen kovan treenin tein keskiviikkona Elitti-ryhmän treeneissä. Ohjelmassa oli vauhtileikittelyä: noin 100-500 metrin mittasia spurtteja, joiden välissä kevyttä hölkkää. Teimme vauhtileikittelyä ensin kahden kilsan verran, ja sitten kolme kertaa kilsan. Lopuksi vedimme vielä viisi noin 150 metrin kovaa vetoa. Treeni oli mulle tosi hyvä, sillä olen todella laiska tekemään lyhyitä vetoja. Kaiken lisäksi meidän valmentaja kehui mun polvennostojuoksua - tekniikkani kuulemma muuttuu ihan erilaisksi, kun pyrin nostamaan ajatuksen kanssa polvea. Aionkin tästedes ottaa polvennostojuoksun säännölliseksi tekniikkaharjoitukseksi normilenkkieni yhteyteen!

Viikon toisen kovan treenin tein lauantaina, jolloin menin tekemään illalla vetoja Eltsuun. Ohjelmassa oli 3x2000m, ja voin kertoa, että kyseisen treenin toteutuminen oli kyllä itsekurin riemuvoitto. Olin niin väsynyt (lähinnä henkisesti kai) ennen treeniä eikä juoksu voinut vähempää kiinnostaa. Olin myös syönyt liikaa jäätelöä, eikä täydellä vatsalla treenailu huvittanut sitten ollenkaan. No, kuin ihmeen kaupalla sain raahattua ruhoni Eltsuun ja vieläpä tehtyä itse treenin. Vauhdeista piti vähän tinkiä, mutta ei nekään huonoja olleet: eka veto meni 4.16min/km keskarilla, toka 4.12 ja kolmas 4.10.

Sunnuntaina juoksin pitkästä aikaa pitkiksen - en olekaan tainut HCR:n jälkeen juosta yli 15 kilsaa? No, en ainakaan muistaakseni. Pitkis meni muuten ihan mukavasti, mutta olisin kyllä kaivannut juttuseuraa. Lenkin keskellä tapahtunut kissanhoitotauko kyllä vähän piristi. :)

Tässäpä vielä kooste viikon treeneistä:

MAANANTAI: kevyt 8km /45min

TIISTAI: kevyt 12km / 1h15min

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit vauhtileikittely 2000m´+ 3x1000m, lyhyet vedot 5x150m

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt 10km / 60min

LAUANTAI: verkka 3km + 3x2000m vauhdeilla 4.16min/km, 4.12min/km, 4.10min/km

SUNNUNTAI: pitkis n. 20km / 1h55min

Kommentit (2)

Mirri

Hei, kovin näyttää yksipuoliselta treeniltä, kun koko kehon hyvinvointia ajatellaan. Kirjoitit itsekin aiemmin, että lupaat lisätä kehonhuoltoa yms. vaihtelevampaa liikuntaa, mm. koska niska-hartia seudun jumit on arkeasi. Miten se on onnistunut? Treeniviikolla niitä ei näy :)

Sansu
Liittynyt21.5.2013

On vielä vähän työn alla ;) Mutta pientä edistystä on tapahtunut: kävin viime viikolla hierojalla ja toissapäivänä tein salilla koko kropan kahvakuulatreenin! Tästä se lähtee :D

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat