Heippa,

alan olla pikku hiljaa toipunut täysin Two Oceanista. Koitoksesta on aikaa nyt 2,5 viikkoa, ja kroppa tuntuu ihmeen hyvältä. Mitään vammoja tai suurempia kolotuksia ei kisasta jäänyt muutenkaan, kun vedin reissun sen verran käsijarru pohjassa.

Vedin aika lailla lonkkaa Two Oceanin jälkeisen viikon, pmitä nyt tein aika kovan vaelluksen viikon lopussa. Viikon huilimisten jälkeen valmentaja kehotti kuitenkin palailemaan jo suht normaalin treenin pariin, mistä olin alkuun vähän yllättynyt. Olin jotenkin ajatellut, että voisin palailla treenien pariin vähän kevennetymmin. Toki ohjelmassani olleet lenkit olivat todella paljon lyhyempiä, mutta olin kai odottanut enemmän lepäilyä.

Lähdin kuitenkin noudattamaan ohjelmaa, ja huomasin kuin huomasinkin, että keho oli yllättävän palautunut! Lenkit sujuivat siinä määrin hyvin, että pääsin jopa torstaina tekemään ensimmäisen reippaan harjoituksen. Viikko ei lopulta sisältänyt yhtään lepopäivää, koska pyöräytin muutamien treenien paikkaa. Tämän viikon aloitin kuitenkin lepäämällä, jotta en heti onnistuisi ylirasittamaan itseäni.

Treenien käynnistymisen myötä olen pohtinut paljon, että mitä sitten seuraavaksi? Two Ocean ultramaraton oli minulle ihan uudenlainen haaste, ja kieltämättä tuntui tosi mukavalta haastaa itseään tavallisuudesta poikkeavalla tavalla. Kisan jälkeen kaikki ovat houkutelleet minua osallistumaan Comradesiin, joka on Etelä-Afrikan kaikista suosituin ultramatka. Comradesilla pituutta on kuitenkin jo 89 kilsaa eli huomattavasti enemmän kuin Two Oceanilla, eikä ultramatkat muutenkaan ehkä ole se mun juttu. Vaikka kieltämättä ehkä minussa olisi ainesta ultraajaksi, kun Two Oceanskin sujui ihan mukavasti treenikilsoihin nähden!

Luulen, että jätän erikoisemmat haasteet vielä toistaiseksi mietintämyssyyn, ja keskityn tuttuihin ja turvallisiin matkoihin sillä välin. Helsinki Half Marathon on jo vajaan parin kuukauden päästä, ja siellä ajattelin yrittää nujertaa puolimaratonenkkani - jos vaan saan tehtyä tarpeeksi vauhtikestävyysharjoituksia siihen menessä! Olisi myös kiva juosta joku kympin kisa kesällä Suomessa, mutta toistaiseksi en ole ilmoittautunut millekään.

Luultavasti tulen juoksemaan yhden maratonin tälle vuodelle, ja olenkin koettanut miettiä, että missä sen teen. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona on Cape Town marathon, joka juostaan syyskuun loppupuolella. Cape Town marathon olisi siinä mielessä kiva kisa, että reitti on suhteellisen tasainen, toisin kuin täällä yleensä. Syyskuun lopussa eletään vielä kevättä, joten sääkin olisi varmaan kohtuullinen!

No, onneksi tässä on vielä vähän aikaa suunnittelulle! Olisi kyllä kiva keksiä jotain muutakin pääni menoksi puolikkaan ja maratonin lisäksi. Otan vastaan (hullujakin) ideoita. :)

Tässäpä vielä pitkästä aikaa treenipäiväkirjaa viime viikolta:

MAANANTAI: kevyt 5km / 30min

TIISTAI: kevyt 8,5km / 55min

KESKIVIIKKO: kevyt 5km / 30min + kuntosali 45min

TORSTAI: verkka 3km + tv-reipas 5km @ 4.50min/km + verkka 2km

PERJANTAI: kevyt 5,5km / 35min

LAUANTAI: kevyt 9,5km / 60min

SUNNUNTAI: kevyt 12km / 1h10min

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014