Otsikon kysymyksen on esittänyt minulle viime aikoina kiusallisen moni, ja koska tämä on (kai?) jonkinsortin treeniblogi, ajattelin kirjoitella juoksukuulumisiakin pitkästä aikaa. Olette varmaankin jo kyllästyneet turistikuvaelmiin, joista blogini on viime aikoina koostunut. :D

No, palatakseni kysymykseen - kiitoksia vaan, treenit ovat sujuneet pienen yskähtelyn (flunssan ja mahapöpön) jälkeen ihan mukavasti. Valitettavasti pääpaino ei kuitenkaan ole ollut ultramaratonilla, vaan olen harjoitellut niin kuin normaalistikin tässä vaiheessa kautta treenaan. Ohjelmassani on ollut aika paljon peruskuntolenkkejä ja joitakin vauhtikestävyysharjoituksia, mutta mitään ultramaratonspesifistä en ole todellakaan tähän mennessä tehnyt. Pidemmät pitkiksenikin ovat maratonin jälkeen olleet maksimissaan vain hieman yli parinkympin mittaisia.

Sinänsä minulla ei ole mitään tavoitteita Two Oceans maratonille - kunhan pääsen 56 kilsaa kunnialla maaliin. Sen uskoisin onnistuvan kohtuudella, mutta reitti on kuulemma varsin mäkinen ja sää helteinen, ja kun nuo pitkiksetkin ovat olleet aika vähissä, niin johan alkaa hirvittää. Olisi myös ihan kiva, jos palautuisin kisasta kohtuudella, koska haluaisin olla puolimaratonkunnossa Helsinki Half Marathonia varten kesäkuun puolivälissä. Edes pieni valmistautuminen edesauttaisi varmaan tuotakin puolta. Pieni ääni sisälläni yrittää houkutella minua ottamaan jonkun kreisin aikatavoitteen, mutta toistaiseksi olen onnistunut pysymään järjissäni ja hiljentämään tuon äänen.

Liityimme viime viikolla paikalliseen juoksuklubiin, jonka jäsenistä todella monet treenaavat juurikin tuolle ultramatkalle. He ovat vetäneet 30-40 kilsan lenkkejä vuorilla jo marraskuusta asti! Aika moni on ollut suorastaan kauhuissaan, kun olen kertonut, etten ole maratonin jälkeen juossut yli kahtakymmentä kilometriä enkä todellakaan harjoitellut juoksua vuoristossa. Tämä ei ole varsinaisesti helpottanut oloani!

Ei varmaan auta muu kuin opetella heräämään lauantaisin viideltä ja olla vuorilla juoksemassa silmät ristissä kuudelta muun juoksuklubin kanssa. Jos saisin aikaan edes pari kunnon pitkikstä nyt helmikuussa ja pari maaliskuussa, niin olisin varmaan jo kohtalaisilla vesillä selviämään kunnialla valtamereltä toiselle!

Kommentit (1)

hamamar

Älä Sanna stressaa, olet juossut niin pitkään ja pitkiksiä säännöllisesti, että en usko sulla olevan tuolla 56 km matkalla mitään hätää vaikka olosuhteet olisi millaiset! Ja etenkin jos/kun ei ole mitään kreisiä aikatavoitetta tuolle matkalle niin turha murehtia. On tässä vielä tovi aikaa juosta vähän pidempiä pitkiksiäkin. Tsemppiä sinne! Täällä satanut viimeinen viikko vettä ja tiet jäässä ja sepelissä. Voi kun pääsisi sinne aurinkoon!

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014