MAANANTAI: tasavauhtinen reipas 1h20min / 15km: 2km verkka + 12km keskisykkeellä 162, vauhti 5.15min/km + verkka 1km

TIISTAI: kevyt juoksu 8km / 50min (keskisyke 140, vauhti 6.21min/km)

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1,5h/ 15km: alkuverkka + 3x3000m 2min palautuksilla + loppuverkka

TORSTAI: lepo/ töissä

PERJANTAI: kevyt  juoksu 9,5km/ 60min (6.00min/km, keskisyke 145)

LAUANTAI: pitkis 26,5km/ 2h45min, vikat 2,5km sykkeellä 165

SUNNUNTAI: lepo

YHTEENSÄ: 7h25min / 74km

Maraton-treeniviikot ovat olleet aikalailla samanlaisia: pari reipasta lenkkiä, kevyttä juoksua ja pitkis ovat olleet viikon kaava jo pidempään. No, maratoniin on enää kolme viikkoa, joten eipä tässä enää paljoa ole tehtävissä kunnon suhteen, kun tehokasta treeniaikaa on lähinnä yksi viikko.

Viime viikko pyörähti käyntiin reippaan lenkin tiimoilta. Tasavauhtiset, hieman yli aerobisen kynnyksen tehtävät juoksut ovat olleet oikeastaan mun maratonharjoittelun peruspilareita. Älkää kysykö miksi moinen lenkkityyppi on niin tärkeä - en ole kysynyt asiaa valmentajaltani vaan totellut vain hänen käskyjään! Kyseiset lenkit ovat muodostuneet oikeastaan mun lempparitreeneiksi, sillä niiden vauhti on tavallista lenkkivauhtia kovempi, mutta silti miellyttävä.

Tiistaina kroppa vaati palauttelua, joten tein ainoastaan erittäin kevyen lenkin. Keskiviikkona ohjelmaan oli merkattu Eliitti-ryhmän harjoitukset, jossa oli vuorossa tällä kertaa pitkää vauhtikestävyysharjoittelua. Tehtiin kolme 3000m mittaista vetoa. Eka oli noin maratonvauhtinen, keskivauhtini oli 4.58min/km ja keskisyke 169. Toinen veto oli jo vähän kovempi ja kulki keskivauhdilla 4.31min/km sykkeen ollessa 178. Viimeisessä vedossa ruuvia kiristettiin vielä lisää, ja sen juoksin 4.14min/km-vauhdilla, vikan tonnin tosin aikaan 4.05 eli veto oli selkeästi kiihtyvä! Treeni oli tosi kiva ja antoi mukavaa itseluottamusta tulevaan.

Torstaina olin koko illan töissä, joten treenit jäivät luonnollisesti väliin. Perjantaina vuorossa oli palauttelua kevyen tunnin mittaisen lenkin tiimoilta. Olin jotenkin ihan jumissa, ja vähän hirvitti, että mitä lauantainen pitkis tuo tullessaan! Onneksi sain pitkiksen jolkoteltua kunnialla, vetreillä lihaksilla ja matalilla sykkeillä läpi. Se taisikin olla viimeinen noin pitkä pitkis ennen h-hetkeä. :)

Kommentit (2)

Vierailija

Moi! Täällä toinen, joka tykkää noista aerobisella kynnyksellä tehtävistä treeneistä. Niissä tuntee, että saa juosta, mutta vauhti on kuitenkin vielä aika miellyttävää :) Tosi hyvät  sinulla myös nuo vk-treenien vauhdit!

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014