MAANANTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min

TIISTAI: kevyt juoksu 7,5km / 45min + CXWORK 30min

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit n. 13km / 1,5h: alkuverkka + 2x3000m (14.14, 13,42) + 2000m (9.24) + 1000m (3.47) + loppuverkka

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: juoksu 40min/ 6,5km

LAUANTAI: hallitreeni 1h20min / n. 13km : alkuverkka + 8x1000m (4.20.-4.29) + loppuverkka

SUNNUNTAI: uinti 60min + vesijuoksu 20min

YHTEENSÄ: 7h 15min / 49,5km

Nyt alkaa jo treeniviikot näyttää edes vähän monipuolisimmilta, kun pelkän ulkona nylkyttelyn sijaan viikkoon mahtui myös uintia, coretreeniä ja juoksua sisähallissa. :D Tästä se lähtee, harjoittelun edes jonkinasteinen monipuolistaminen nimittäin...

Viikko lähti käyntiin kevyellä juoksulla. Olin aika jumissa viikonlopun jäljiltä, joten rauhallinen lenkki kaverini kanssa tuli tarpeeseen. Tiistainakin hölkkäilin vielä rauhallisesti, ja lenkin päätteeksi kävin tekemässä Esportilla coretreenin lempijumppani CXWORXin merkeissä.

Keskiviikkona oli jälleen Eliitti-ryhmän treenit. Tällä kertaa treenattiin ulkona Pirkkolassa, mikä vähän hirvitti tätä sisähallien makuun päässyttä kermapersettä. :D Mutta lämminhän se juostessa tulee, joten kylmä ei pahemmin haitannut. Juostiin mäkistä hiekkakolmosta ensin kaksi kertaa 3000m noin puolimaratonvauhtia, sitten 2000m vähän kovempaa ja loppuun vedettiin tonni niin kovaa kuin lähti. Tykkään pitkistä vedoista ihan tosi paljon, joten kylmyydestä huolimatta treeni oli mun makuun!

Torstaina "lepäilin" töiden merkeissä, eikä perjantaina olo ollut mikään hehkein. Olin suunnitellut joogatuntia perjantaille, mutta lopulta mulle tuli niin kiire, että ehdin vain pienelle lenkille.

Lauantaina tein varmaan hauskimman treenin pitkään aikaan, nimittäin vedin kahdeksan tonnin vetoa minuutin palautuksella! Olo ennen treeniä ei ollut mikään rapoisa, sillä päivystys tuntui vielä painavan kropassa ja olo oli muutenkin jotenkin tosi nahkea. Yllättäen sitä kuitenkin olo verkkojen jälkeen vetreytyi, ja lähdin painamaan tonneja. Tavoite oli juosta 1000m noin 4.30-aikaan, mutta koska sykkeet pysytteli matalalla ja olo kevyenä, ne menivät hieman kevyemmin.

Sunnuntaina vedot todella tuntuivat kropassa, ja pitkiksen sijaan päätin lähteä uimaan. Oli kyllä tosi kivaa käydä pitkästä aikaa uimassa! Uin ensin noin tunnin ja sitten vielä vesijuoksin parikymmentä minuuttia. Sen jälkeen olikin kiva marssia suoraan brunssipöytään. :)

Kommentit (1)

Vierailija

moikka! voisitko joskus kirjoittaa lihashuollosta? mitä esim itse teet lenkin jälkeen, venytteletkö ja mitä lihaksia? oletko koskaan saanut rasitusvammoja? juokset kuitenkin paljon, joten kysyn tätä ihan mielenkiinnosta. itselläni alkaa hyvin helposti särkeä säären etuosia jos pohkeiden venyttely jää liian vähälle huomiolle.

-jessica

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat