Alkoholisti äiti :(

Vierailija

Hei !
Mulla on ongelma tai no äitilläni on ongelma alkoholismi...
Äitini on juonut koko elämäni ajan, alkoi vain yhellä kaljalla ja se on vaan pahentunut iän myötä. Nyt hän on jo melkeen 20 vuotta juonnut ja alkaa mennä terveys alamäkeä kovaa vauhtia. Äitini on aina humalassa, promillet eivät ehi laskea ennen töihin menoa eikä hän itse huomaa jos hänellä on vähän prommilleja. Äitini tasapaino on huono, nukkuu päivät ohi, polttaa kaks askia tupakkaa päivässä, juo pari viina pulloo päivässä (kalja ei enää pysy sisällä), pyörtyilee, oksentelee väh. kerran viikossa, silmät alkaa kellertää (maksa?) ja muita pikku oireita.
Mitä tehdä ? Äitini ei suostu lääkäriin, jos pomo käskee hoitoon äitini ottaisi loppu tilin ja hän joisi viel kauheammin.

- Epätoivoinen :(

Kommentit (3)

Alkoholistin aikuinen tytär

Hei, onpa karmea tilanne sinun kannaltasi. Ei käy ilmi, minkä ikäinen olet tai onko sinulla sisaruksia tai toista vanhempaa, mutta arvaan, että joudut ottamaan vastuuta teidän kodistanne ja asioista, jotka aikuisen / vanhemman eli äitisi pitäisi hoitaa.

Miten äitisi pystyy käymään töissä, mitä työtä hän tekee? Kyllä pomon kannattaisi ohjata hänet hoitoon, sillä miten tehokas tuollainen alkoholisti-työntekijä voi olla.

Kuvailemasi oireet kertovat äitisi olevan melkoisen huonossa kunnossa. Ja miten kauan itse jaksat äitiäsi...? Hänen käytöksensä vievät lopulta voimat sinultakin.

Onko hänellä koskaan sellaista hetkeä, että voisit sanoa, miten paha sinun on olla hänen juomisensa takia.

Voimia sinulle

Vierailija

Hei ! 

Äitini tykkää todella paljon työstään, joten se tekee työnsä hyvin vaikka hänellä onkin alkoholi ongelma.

Kyllä minulla on sisaruksia. Olemme kaikki jo aikuisia. Minä 20v muut vanhempia minusta. Itse asun kotona ja äitini ei enää tee ruokaa ei siivoa... Ainoastaan nukkuu, juo ja käy töissä. Hän ei enää syö myöskään koska ruoka ei maistu ja ei pysy sisällä (juo pussikeittoja silloin tällöin). Okei vaikka olen jo aikuinen ja asun kotona kyllä äitini pitäisi kodistaan pitää huolta. Minä nykyään teen kaikki teen ruuat siivoan kämppää. Auttaisin tietenkin äitäni koti askareissa. Isästä on kyllä apua käymme yhdessä kaupassa. Vanhempani on vielä yhdessä. vielä... Ei äitiä voi jättää yksin ja isäkin tajuaa sen. Tämä kyllä käy välillä raskaaksi, mutta pärjään perheen ja ystävien avulla !

Kiitos kun vastasit :)

Edesmenneen alkoholistin lähei...

Moi, nopeasti äitisi hoitoon! Jos silmänvalkuaiset kellertää, niin maksakirroosi. Joka on hengenvaarallinen. Kukaan ihminen tommosta viinankäyttöä kestä! A-klinikka nopeasti. Pääasia, että hoitoon!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat