Kommentit (1)

Vierailija

Pesu vedellä ja harjalla riittää. Muista pestä hammasmukisi säännöllisesti ja vaihtaa uusi harja vanhan tilalle. Myös hammasvälit on syytä puhdistaa. Syömäsi ravinto vaikuttaa myös suun bakteereihin, limakalvoihin sekä ennenkaikkea hammasluuhun.

ÄLÄ tupakoi ja käytä alkoholia kohtuudella, jos käytät. Alkoholi ei ole välttämätöntä ihmisen elolle.

Ruokavalio, elämäntavat ja perimä vaikuttavat siihen, kuinka paljon hampaat värjäytyvät.

RDA (ei hankaa kiillettä) on nolla näissä ja muitakin löytyy:

Weledan suolahammastahna

Frantsilan yrtin raikas luonnon hammastahna

Fluoria ei tartte eikä vaahtoavaa ainetta (natriumlauryyli-sulfaatti eli sodium lauryl sulfate eli SLS) eikä muitakaan haitallisia kemikaaleja, joita hammastahnat ovat täynnä. Ne kaikki haitalliset kemikaalit joutuu myös vesistöihimme ja sitä kautta elimistöömme, joten vältä turhaa kemikaalikuormaa.

Huolehdi luustostasi, niin samalla huolehdit hampaistasi. Eli riittävä C-, D- ja K2-vitamiini + magnesium lisäravinteena purkista.

Käy ainakin kerran vuodessa suuhygienistillä, joka putsaa hampaasi, niin vältyt hammaskiven aiheuttamilta ongelmilta.

Myös säännöllinen hammaslääkärikäynti on välttämätöntä.

Ksylitol (tehdään nykyään GMO maissista) on todettu täysin tehottomaksi hampaiden reikiintymisen ehkäisyssä.

Kylmäpuristettu luomu kookosöljy ja merisuolavesi ovat hyviä aineita suun hoitoon, joista löytyy ohjetta googlella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat