Outoja kohtauksia.

Vierailija

Terve.

Viimeiset pari kuukautta ollut päänsärkyä, erillaisia näköhäiriöitä, hiukan huimausta, tosi väsynyt olo, välillä vaikea hengittää ja esimerkiksi maatessa usein joku paikkaa heilahtaa/nykäisee ( varvas, nilkka, koko jalka, niska, sormi. Periaatteessa voi missäpäin vain kehoa).

Eli olin siis salilla kun huomasin, että näkö alkaa oikeasta silmästä mennä oudoksi. Päätin kuitenkin jatkaa treeniä ja pari minuuttia myöhemmin huomasin etten näe oikealla silmällä melkein mitään. Äkkiä himaan ja silloin alkoi tosi kova päänsärky. Näkö siis tässä vaiheessa jo palautunut. Buranalla ja levolla alkoi hellittää, mutta nyt on noita lueteltuja oireita ollut siitä lähtien. Eli 6.2 lähtien.

Ensimmäisen kerran tämmöinen "kohtaus" tuli yli 10 vuotta sitten. Silloin olin joku 15 niin mutsi tietysti pelästyi niin paljon että mentiin sairaalaan, mutta sieltä sanottiin että kaikki on kunnossa. Sen jälkeen tämmösiä kohtauksia ollut aina silloin tällöin. Joskus siis jopa vuosien välejä tai sitten ihan muutaman viikon/kuukauden välein.

Noihin kohtauksiin voi kuulua vielä muitakin oireita ja yleensä ei ole kaikkia noista. Joskus voi lähteä puhekyky ja/tai kirjoituskyky. Raajat saattaa mennä tunnottomiksi ja tuntua viereilta, yleensä sormille käy näin, mutta kerran naama ja kielikin meni tunnottomiksi. Joskus iskee muistiin niin ettei tunnista ketään tai pysty kuvittelemaan yksinkertaisiakaan asioita. Ensimmäisillä kerroilla oli tosi paljon tärisemistä/nykimistä. Kohtauksen aikana todellisuuden tunne menee myös tosi sekavaksi ja tuntuu ettei missään ole mitään järkeä. Menee yleensä muutamassa tunnissa ainakin suurimmilta osin ohi, mutta jättää sekavan ja todella väsyneen olon. Jättää myös osan oireista, mutta lievennettyinä ( esim. päänsärky, huimaus jne. )

Kämmenet ja jalkapohjat hikoilee ihan hulluna myös ton aikana, mutta muualla kropassa ei hikoilua. Tosin en ole varma liittyykö miten tohon, koska kämmenet ja jalkapohjat mulla hikoillu jo pari vuotta todella paljon ja ihan yhtäkkiä. En edes käytä sukkia enää. Pahoinvointia voi olla ton kohtauksen ainaka myös, mutta harvemmin.

Mitään tiettyä aikaa ei ole myöskään, että on tullut aamulla, päivällä ja jopa nukkumaan mentäessä. Olen käynyt varmaan 4 kertaa yhteensä lääkärissä tän takia ja aina sanovat että sä olet ihan terve ja ettei ei ole mitään vikaa. Yks lääkäri laittoi eteenpäin ja tekivät EKG:n, sekin näytti kaiken olevan kunnossa ( lääkäri epäili jonkinlaista epilepsian muotoa ) ja kun sen jälkeen menin neurologille niin se mokoma kehtas sanoa että tarvitsen lisää liikuntaa kun tämmöinen tulee kuulemma lihasjännityksestä... Vaikea uskoa jos käy 4-5 kertaa salilla viikossa + kaikki aktiivi liikunta ( jalkapallo, frisbee golf, jääkiekko, juoksu, viime kesänä tuli pyöräiltyä yli tuhat km).

Vielä päänsärystä voin tarkentaa että se on aika puristavaa ja semmoista tosi tylsää ja lamauttavaa, se ton väsymyksen kanssa on tosi masentava kun ei tunnu jaksavan tehdä mitään. Näöstä sen verran ettei tunnu silmät jaksavan pysyä keskittyneenä ja tulee sokeapisteitä, pimeässä näkee huomattavasti huonommin. Olen myös huomannut että ihan kuin persoonallisuus olisi muuttunut.. vaikea selittää.

Onko kellään yhtään samanlaista ollut tai mitään hajua mikä voisi olla vialla?
Lääkäreihin alkaa usko hiipua kun tuntuu ettei kukaan ota tosissaan ja välitä :(
Aika kirjohan noita oireita on, että osuu varmaan moneen eri juttuun mutta pakko tähän helpotusta on saada kun tuntuu että koko elämänhalu vaan valuu pois...

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat