Mikä kehossani on vialla?

Vierailija

Hei. Tulipa mieleen kysellä täältä, voisiko saada jotain apua asiaan. Olen 27-vuotias mies, urheilen paljon(sähly,jääkiekko,punttisali,kävely) ja pyrin syömään ja elämään terveellisesti. Olen normaalipainoinen.

Tarina on aika pitkä. Yläaste -ikäisenä minulla oli paha migreeni/päänsärky. Päänsärkyä oli 3-5 päivänä viikossa ja se alkoi yleensä iltapäivällä ja meni vain nukkumalla ohi. Päänsärkyyn kokeiltiin varmaan yli 10 eri lääkettä, ei vaikutusta. Pää kuvattiin magneettikuvauksessa, eikä löytynyt mitään outoa. Armeijan aikana aloin liikkumaan ja migreeni väheni. Vanhemmalla iällä päänsärky on tullut taas takaisin. Päänsärkyä aiheuttaa stressi, stressin laukeaminen ja kova urheilu.Urheilun jälkeen ei aina ilmene päänsärkyä, mutta seuraavana aamuna yleensä. On paljon päiviä, että päätä jomottaa hieman ja on väsynyt olo. Tämä on todella rasittavaa.

Sain äskettäin migreeniin estolääkityksen (triptyl). Käytän sitä 3 tablettia 30mg päivässä, en ole juuri huomannut vaikutusta tällä. Lisäksi sain täsmälääkkeen sumatriptan sandoz, joka ihme kyllä auttaa lähes aina. Lääke ilmeisesti supistaa pään alueen tilapäisesti laajenneita verisuonia. Särkylääkkeitä olen vedellyt välillä kuin leipää. Aloitusannos pääkipuun on ollut vähintään 800 burana+1MG panadol, mutta ei ne vaikuta mitään. Muitakin vaikuttavia aineita on kokeiltu (aspirin ym.), ei auta. Kävin myös silmälääkärissä, näkö oli Ok. Aivan vähän oli kuulemma hajataittoa, mutta optikko meinasi, että ei tarvitse laseja.

Lisäksi on vatsaongelmia. Lähinnä ripulia ja ilmavaivoja vaihtelevasti. Maidon poisjättäminen auttoi jo aika paljon(Käytän maitotuotteita, mutta en juo sitä enää lasista). Mitään keliakia/laktoosi-intoleranssikokeita ei ole tehty. Käytän kuitenkin laktoosittomia tuotteita. Joskus pitää käydä 3-4 kertaa päivässä pöntöllä. Sitten saattaa olla monta viikkoa, että maha ihan Ok.

Kehoni on myös äärettömän herkkä asioille. Ja tämä ei ole ainoastaan fyysinen ongelma. Mietin asioita liikaa ja minulla on välillä keskittymisongelmia. Nukahtaminen tuottaa myös vaikeuksia useasti. Virtsaamistarve on suuri, joskus jopa n.10x päivässä. Jännitys pahentaa tätä. Olen käynyt muutama vuosi sitten virtsakokeessa, jossa tutkittiin löytyisikö sieltä mitään, ei löytynyt. Erilaiset ärsykkeet(valo, äänet ym) häiritsevät minua paljon.

Olen käynyt hierojalla, koittanut rentoutua, venyttelen paljon, syön terveellisesti. Miksi minulla on näin paljon vaivoja siihen nähden, miten elän? Onko kohtalon tovereita/vinkkejä minulle? Jotakin saattoi jäädä mainitsematta, mutta kysykää jos siltä tuntuu.

Terv. Vaivainen.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat