Mielenrauhasi vahvistuu, kun lisäät elämääsi ripauksen leikkiä ja laiskottelua. Tässä seitsemän askelta parempaan oloon.

1. Ole paras ystäväsi. Vaali voimavarojasi, pidä huolta, että saat ihmissuhteissasi yhtä paljon kuin annat.

Päätös: Lisään mukavien asioiden määrää elämässäni. Minun ei tarvitse olla aina toisten käytettävissä, osaan myös kieltäytyä.

2. Antaudu elämälle sellaisena, kun se tulee kaikkine iloineen ja harmeineen.

Päätös: Opettelen hyväksyvää elämänasennetta, vastaan paneminen vie voimia. Se ei ole luovuttamista, vaan keskittymistä niihin asioihin, joita voi muuttaa.

3. Älä pelkää tehdä virheitä, niiden kautta voi löytyä uusi suunta.

Päätös: Suhtaudun virheisiini armollisemmin. Virheettömään elämään on turha pyrkiä, se on melkoisen tylsää.

4. Hoida ihmissuhteitasi. Ystävät ovat aarteita.

Päätös: Pidän yhteyttä ystäviini. Pidän huolta siitä, että tapaan heitä vähintään kaksi kertaa kuukaudessa.

5. Käytä aistejasi. Maista, haista, kuule, näe, tunne.

Päätös: Nautin kehostani. Kävelen paljain jaloin ruohikolla, tunnen kesän tuoksut, maistan marjat, kuulen linnut, katson taivaan poutapilvien hidasta soutua.

6. Nuku tarpeeksi ja pidä säännöllisesti lomaa.

Päätös: Pidän kiinni minulle sopivasta unirytmistä. En tingi lomistani.

7. Tee jotain rentouttavaa joka päivä. Älä unohda elämästä leikkiä ja laiskottelua.

Päätös: Varaan edes puoli tuntia omaa aikaa päivässä, vaikka istun hiljaa ja katson ulos. Etsin leikkimieltä ja huumoria nauraakseni enemmän.

LUE LISÄÄ:

Rentoutumisen taito

Unelmoi kohti onnea

Ajattele toisin

Harrastukset pidentävät ikää