Kasvisnauhat ja punasipuli nostavat pasta-annoksen ravintoarvoa.

KAHDELLE

Yksi annos 440 kcal

150 g pinaattinauhapastaa
2 porkkanaa
pala lanttua
½-1 punasipuli
2 rkl rypsiöljyä
tilkka balsamietikkaa
mustapippuria
hienonnettua basilikaa tai persiljaa
75 g vähärasvaista fetajuustoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. Kuori kasvikset. Leikkaa porkkanat ja lanttu kapeiksi nauhoiksi perunankuorimaveitsellä tai juustohöylällä.
2. Leikkaa punasipuli ohuiksi suikaleiksi.
3. Keitä ensin pinaattipastaa. Kun pastan keittoajasta on muutama minuutti jäljellä, lisää punasipulisuikaleet, porkkana- ja lanttunauhat, ja keitä vielä pari minuuttia.
4. Kaada vesi kattilasta ja lisää pastan ja kasvisten joukkoon öljy, balsamietikka, mausteet ja hienonnettu basilika tai persilja. Sekoita huolella.
5. Jaa kahdelle lautaselle ja murusta päälle fetajuusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

VINKKEJÄ

• Huuhtelemalla fetajuuston saat siitä vähäsuolaisempaa.

• Fetajuuston rasvapitoisuus on 1,5-22 %, joten ruoan energiamäärä riippuu juustovalinnasta.

• Tuorepastaa käyttäessäsi lisää porkkana- ja lanttunauhat heti keittämisen alkuvaiheessa.

• Saat vaihtelua annokseen vaihtelemalla juureksia. Kokeile vaikkapa bataattia tai piparjuurta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla