Allergioita osataan jo ehkäistä. Koska homma pitää aloittaa ennen syntymää, laadimme toimintaohjeet perheenperustajille.

  1. Ennen lisääntymistä muuta maalle ja perusta karjatila.
    ➠ Lapsi syntyy ympäristöön, jossa on tarpeeksi pöpöjä. Ne pitävät elimistön puolustusvoimat kiireisenä, joten allergioita ei tule.
  2. Raskaus­aikana syö kalaa, juo maitoa ja muistaa ottaa D-vitamiinisi.
    ➠ Näiden ravintoaineiden runsas saanti suojaa syntyvää lasta allergioilta ja astmalta.
  3. Synnytä alateitse. Keisarileikkaus on liian puhdas tapa tulla maailmaan.
    ➠ Vastasyntyneen suolisto saa alkuasukkaansa synnytyskanavasi pöpöistä. Vahva oma bakteerikanta suojaa allergioilta.
  4. Imetä 4-kuukautiseksi ja anna viljaa ennen kuin vauva on 6 kk, kalaa ennen 9 kk ja kananmunaa ennen 11 kk.
    ➠ Äidinmaito suojaa lasta allergioilta ja astmalta, mutta kiinteiden ruokien aloituksen siirtäminen lisää niiden riskiä.
  5. Älä nipota vaan anna lapsen syödä hiekkaa ja halia lemmikkejä. Unohda käsidesit ja tuttien keittämiset.
    ➠ Kotoisat bakteerit treenaavat vastustuskykyä eikä allergialle jää tilaa kehittyä.
  6. Ota neuvolan rokotteet äläkä vaadi antibiootteja lapsen virustauteihin.
    ➠ Virukset, niin tapetut kuin elävätkin, kehittävät vastustuskykyä myös allergioita vastaan. Anti­biootit taas tuhoavat sekä pahat että hyvät bakteerit ja tasoittavat tietä allergialle.

Vinkit antoivat professorit Heikki Hyöty, Juha Kere ja Suvi Virtanen Suomen Akatemiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suomessa on jo alle 1 vuotiaan valmisruuissa prosessoitua maitoa, prosessoitua viljaa, prosessoitua kasviöljyä, lisättyä sokeria ja lisäaineita (mm. pektiini). Ensimmäisen ikävuoden jälkeen tulee noudattaa valtion virallisia ravitsemussuosituksia (THL, VRN), joissa syödään samaa ruokaa kuin aikuisetkin eli runsaasti prosessoitua maitoa, prosessoitua viljaa, prosessoituja kasviöljyjä (margariinit, kasvirasvakermat jne...), lisättyä sokeria ja lisäaineita. Tätä samaa virallista noudattaa laitosruokailu eli koulut, päiväkodit, työpaikkaruokailut sekä vanhustenhoitolaitokset. Näiden ruokien tiedetään pitävän yllä tulehdustilaa kehossa ja heikentävän immuniteettia.

Ja tämän kun yhdistää krooniseen D-vitamiinin puutteeseen (10µg/vrk EI riitä), niin ei ole ihme, jos kansanterveys laskee vuosikymmenestä toiseen kuin lehmän häntä. Riittävällä D-vitamiinilla on tärkeä osuus sadoissa ihmisen kehon toiminnoissa, hyvin toimiva immuniteetti on yksi niistä. D-vitamiini on erittäin halpa ja hyvä keino edistää terveyttään. Monien suomalaisten tiedetään kärsivän kroonisesta D-vitamiinin puutteesta ympäri vuoden.

Myös lapsille pitäisi antaa mahdollisimman luonnollista ja käsittelemätöntä ravintoa, koska varsinkin lapsen kehittymätön suolisto ei kestä liian prosessoitua ravintoa ja tästä on seurauksena mm. autoimmuunisairauksia.

Uuden tieteenalan epigenetiikan mukaan ihminen voi vaikuttaa elintavoillaan geenien toimintaan.

Suomalainen elää leivällä, pastalla, puurolla, makaronilla, perunalla, sokereilla, prosessoiduilla kasviöljyillä (margariini, kasvirasvakerma jne...) ja rasvattomilla sokeroiduilla maitotaloustuotteilla. Ja mikä on lopputulos?

Joka kymmenes kolmivuotias suomalaislapsi on ylipainoinen. Viisivuotiaista ylipainoisia on jo joka kuudes, kouluikäisistä jo joka neljäs. Aikuisista joka toinen on ylipainoinen.

Lisäksi aliravitsemus ja väärä ravinto aiheuttaa sairauksia:

lihavuusepidemia
diabetesepidemia
osteoporoosin jatkuva kasvu
autoimmuunisairauksien jatkuva kasvu
vatsa- ja suolisto-ongelmien jatkuva kasvu
psyykkisten ongelmien jatkuva kasvu
suolistosairauksien jatkuva kasvu
astman ja allergioiden jatkuva lisääntyminen
neurologisten sairauksien jatkuva kasvu
syöpäsairauksien jatkuva kasvu (joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään)
jne...

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla