Kuten viikonloppuna kirjoittelin, hyvinvointiin liittyvät asiat ovat pyörineet viime aikoina paljon mielessäni. Omaan hyvinvointiin ei todellakaan ole tullut panostettua tämän kevään aikana kaikenlaisten kiireiden vuoksi. Urheilusta ja säädyllisistä yöunista olen sentään pitänyt joten kuten kiinni, samoin kuin ystävien tapaamisesta, mutta monet muut tärkeät jutut ovat jääneet paitsioon.

Tämän loman aikana olen tullut siihen tulokseen, että hyvinvointi on saatava takaisin prioriteettilistan kärkeen ja asioita on vain laitettava tärkeysjärjestykseen. Valitettavasti mulla on sovittuja juttuja ja kiireitä vielä ainakin kuukausi eteenpäin, mutta joitain pieniä muutoksia voin alkaa nyt jo tekemään. Esimerkiksi aion lopettaa ylitöiden tekemisen ja lähteä töistä tästedes viimeistään neljältä. Aion myös ottaa töistä vapaapäiviä tutkielman tekemistä varten - jostain on karsittava, ja koska vapaa-ajalla ei enää karsittavia juttuja juurikaan ole, niin koetan sitten karsia työnteosta. Myöskään ylimääräisiä päivystysvuoroja en kesällä aio tehdä.

Kunhan olen saanut aikataulujani vähän järkeistettyä ja hyvinvoinnin takaisin agendallani, aion järjestää aikaa ainakin seuraaville jutuille, jotka ovat jääneet totaaliseen paitsioon viime aikoina:

- Aion ryhtyä taas käymään säännöllisesti hierojalla. Pohkeet kramppailee tällä hetkellä lähes joka lenkin jälkeen, ja niskat on niin jumissa, että migreeni on jokapäiväinen ystävä. Vatsa kohta hajoaa syötyjen särkylääkkeiden määrästä...

- Edelliseen kohtaan liittyen, jotta niska-hartiaseutuni pysyisi paremmassa kunnossa, aion taas ottaa kiinni lihaskuntorutiineistani. En ole helmikuun jälkeen tehnyt mitään muuta lihaskuntoa kuin corea, ja niinpä yläkroppa on ihan järkyttävässä jumissa tällä hetkellä.

 

- Edes satunnaiset joogahetket tekisivät hyvää niin jumissa olevalle kropalleni kuin ylikierroksilla käyvälle mielelleni. "Sitten joskus kun on aikaa" -listalleni pääsee siis myös Esportin YinYoga -tunnit!

- Omaa, tyhjää aikaa olisi myöskin tarpeellista saada lisää kalenteriin. Mikään ei rentouta niin tehokkaasti kuin täysin menoista ja velvotteista vapaa ilta hyvän kirjan ja viinilasin kanssa!

- Kiire on ajanut syömään aika paljon noutoruokaa, ja hyvinvointiani varmasti lisäisi se, että tulisi syötyä paremmin. Lisää aikaa kotikokkailuille siis!

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat