Bowl-tyyppiset ruuat ovat ilmeisesti olleet jo pidempään Suomessa pinnalla. Kapkaupungeissa bowleihin en kuitenkaan törmännyt, ja niinpä tutustuin kyseiseen ruokatrendiin vasta viime viikolla, kun kävimme Hoshitossa syömässä. Söin Hoshitossa Salmon Bowlin, ja inspiroiduin ruuasta samoin tein! Jo tiistaina tein ensimmäisen bowl-kokeiluni kotikeittiössäni ja tykästyin ruokaan entistä enemmän. Bowlit ovat ihan parasta arkiruokaa - ne on nopeita, mutta herkullisia ja terveellisiä! Itselläni meinaa jäädä kasvisten syöminen vähemmälle työpaikkaruokalan puuttuessa, mutta bowliin voi kätevästi lisäillä erilaisia kasvislisukkeita.

Salmon Bowl kahdelle

 

400g tuoretta lohta

keitettyä riisiä kahdelle

teriyaki-kastiketta

pakastepinaattia 150g

yksi raastettu porkkana

yksi avokado

sushi-inkivääriä

 

Keitä riisi pakkauksen ohjeen mukaan hieman suolatussa vedessä. Suolaa lohi ja paista pannulla tai uunissa siten, että kala jää keskeltä hieman raaksi (esim. 200-asteisessa uunissa noin 10-15min). Kaada lohen päälle kypsennys vaiheessa runsaasti teeriyaki-kastiketta. Paista pakestepinaatti pannulla, raasta porkkana ja pilko avokado. Aseta riisi kahdelle syvälle lautaselle ja kaada päälle hieman teriyaki-kastiketta. Aseta riisin päälle vierekkäin pinaatti, porkkanaraaste, avokado ja sushiriisi ja nosta lohi päälle. Koristele sesaminsiemenillä.

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat