Muutama viikko takaperin kirjoittelin täällä, kuinka kroppa on jumissa talvijuoksusta ja juoksuvire jotenkin hukassa. No, pakkasten laskettua kehonikin on adaptoitunut paremmin talveen, ja juoksu on alkanut tuntua siltä miltä pitääkin. Olen edelleen kyllä hieman jumissa, sillä venyttelyrutiinit eivät ole ihan vielä vakiintuneet, enkä ole ehtinyt hierojalle, mutta yritän satsata molempiin lähiaikoina enemmän.

Mun juoksukunto on tuntunut viimeiset puoli vuotta aika tasaisen varmalta. Olen ollut ihan hyvässä kunnossa, mutta jotenkin on tuntunut, että sellainen terävin kärki suorituskyvystä on puuttunut. Kapkaupungissa juoksin ihan kelpo kympin syyskuussa (43.09) ja hyvän vitosen lokakuussa (20.55), mutta sen jälkeen kisoja ei tullut. Tein radalla lähinnä lyhyitä treenejä, ja välillä jopa tuntui, että niiden ansiosta sellainen pidempi vauhtikestävyyssuorituskyky vähän heikkeni.

Suomeen tultua kunto tuntui alkuun jopa kehnolta, ja kuten täällä kirjoittelin, kroppa tuntui olevan kestojumissa. Ensimmäinen kova treeni Elitti-ryhmän kanssa tuntui vähintäänkin jähmeältä. Tuntui, että alakroppani ei hermottunut sitten yhtään: jalat eivät liikkuneet, vaikka koneessa tuntui olevan kierroksia! Tästä ikävästä fiiliksestä (ja huonoista keliolosuhteista) johtuen päätin jättää tammikuun Aktia-cupin väliin ja keskittyä vaan treenaamiseen.

Pikku hiljaa olo on kuitenkin alkanut muuttua, ja treenit ovat alkaneet kulkea! Olen tehnyt pari treeniä, joissa olen melkein lähennellyt enkka-vauhteja, mikä on todellakin piristänyt mieltä ja nostanut motivaatiota. Olenkin alkanut katsella kevään kisakalenteria sillä silmällä - jos hyvä vire jatkuu, olisi kiva yrittää jopa puolimaraenkkaa loppukeväästä!

Tässäpä vielä postauksen loppuun pitkästä aikaa treenipäiväkirjani! Viime viikko kun oli varsin tyypillinen treeniviikko mulle.

MAANANTAI: kevyt juoksu 11km / 1h5min

TIISTAI: kevyt juoksu 9km/ 55min

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit: 2x400m + 2x1000m + 2x400m +2x1000m +2x400m

2x400m: 1.36, 1.35
2x1000m: 4.04, 4.03
2x400m: 1.32, 1.28
2x1000m: 3.59, 3.57
2x400m: 1.25, 1.27

TORSTAI: kevyt juoksu 6km / 35min + kuntopiiri 20min

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: verkka 2km + tv-reipas matolla 45min 12km/h->13km/h + verkka 2km

SUNNUNTAI: pitkis 22km / 2h10min

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat