Koska joulunaika on suosittua matkailuaikaa, ajattelin julkaista vanhan blogin puolelta ajankohtaisen postauksen reissussa treenaamisesta. Itse otan yleensä lomamatkan treenaamisen osalta iisimmin, enkä lomalla noudata mitään treeniohjelmia. Kuitenkin etenkin pidemmällä reissulla on kiva tehdä ainakin pieniä lenkkejä, ja onhan lenkkeily myös hyvä tapa tehdä pieniä sightseeing -kierroksia! Tässäpä siis minun vinkit lomalla treenaamiseen.

1. Aloitetaan helpoimmasta: pakkaa treenikamat reissullesi mukaan, vaikka sinulla olisi aikaa vain yhteen treeniin. Kun kamat on mukana, tulee lenkillekin lähdettyä helpommin.

2. Tee turistikierros juoksemalla. Uuteen paikkaan on mukava tutustua juoksemalla, ja samalla voi katsella nähtävyyksiä tai muuten vain ihastella paikkoja. Juoksemalla myös ehtii nähdä enemmän kuin kävelemällä.

3. Jos juokseminen ei huvita, vuokraa pyörä ja huristele sillä ympäriinsä. Aika monista paikoista saa vuokrattua pyörän, ja kilometrejä kertyy helposti, kun ajelee vieraassa kaupungissa. Pyöräilyssä ei välttämättä hikisty niin pahasti kuin juoksussa, joten se voi olla salonkikelpoisempi tapa pyöriä ihmisten ilmoilla.

4. Houkuttele reissukaverisikin lenkille, niin samalla tulee sosialisoitua. Itse harrastan tätä usein, ja kimppalenkit reissun päällä ovat yleensä tosi hauskoja!

5. Toinen vaihtoehto saada lenkkiseuraa on postata lenkkiseuranhakuilmoitus paikkakunnan juoksufoorumille. Itse sain tällä tavalla lenkkikaverin Johannesburgissa, ja yksi reissun kohokohdista olikin hänen kanssaan heitetty metsälenkki eräässä Johannesburgin puistossa!

6. Tee pieni aamulenkki. Reissussa ei välttämättä ole aikaa iltaisin treenata, joten päivä kannattaa aloittaa kevyellä aamulenkillä. Näin urheilut on hoidettu "pois päiväjärjestyksestä" jo aamulla, jolloin illalla olet vapaa tekemään mitä haluat. :)

7. Jos olet kuntosaleilun ystävä, ota selvää lomakohteesi kuntosalitarjonnasta. Monet salit tarjoavat ilmaisia ensikäyntejä, ja olenkin joskus hyödyntänyt näitä tarjouksia. Salihirmun kannattaa ehkä myös harkita hotellin varaamista kuntosalimahdollisuuden perusteella.

8.  Viimeinen ja mielestäni älä stressaa liikunnasta lomamatkasi aikana. Vaikka lomallakin on kiva tehdä pieniä lenkkejä, ei lyhyttä lomamatkaa kannata missään nimessä käyttää liikunnasta murehtimiseen. Jos aikaa ei urheilulle kerta kaikkiaan ole, niin sitten ei ole! Ehdit kyllä liikkumaan, kun pääset takaisin kotiin.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat