Pääni on pyörällä vieläkin viikonlopun tuomista ihanista yllätyksistä, enkä sen vuoksi kykene kirjoittamaan tänne mitään pitkiä tarinoita, mutta ajattelin jakaa muutaman kuvan ja lauseen teille mahtavasta viikonlopustamme. :)

Mies oli tosiaan jo pari kuukautta sitten kysellyt, että sopisiko minulle lokakuun toinen viikonloppu pienelle viikonloppureissulle. Mikäs siinä, totesin, enkä oikein ehtinyt ajatella asiaa sen kummemmin. Kuluneella viikolla muhun iski kuitenkin jännitys, ja aloin udella mahdollisia tietoja reissumme kohteesta ja tarkemmista spekseistä. Mies piti pintansa, ja antoi vain sen verran tietoa, että lähtö on lauantaina puoli kymmeneltä ja että mukaan pitää pakata yöpymisvaatteet, dinneriasu ja urheilukamat.

Niinpä sitten lauantai-aamuna lähdimme matkaan, minä täysin tietämättömänä siitä mitä tulevan pitää. Kävelimme Kamppiin bussiterminaaliin, pienten hämäysten jälkeen päädyimme Porvooseen menevään bussiin. En ollut koskaan aiemmin käynyt Porvoossa, ja olin ihan ihastuksissa kaupungista, kun pääsimme perille!

Kävimme vähän kävelyllä vanhassa kaupungissa, teimme pieniä ostoksia ja otimme kuvia. Vähän ennen yhtä mies alkoi vinkkailla, että nyt olisi lounaan aika, ja pian löysinkin itseni ravintola Sicapellen edestä. Sicapelle on yksi Porvoon parhaita ravintoloita, ja paikan neljän ruokalajin lounas vei kielen mennessään. Maistelimme myös paria herkullista viiniä lounaan ohessa.

Lounaan jälkeen taksi kuljetti meidät itse kohteeseen, joka oli Haikon kartano! En älynnyt, että Haikon kartano sijaitsee Porvoossa, muuten olisin varmaan voinut päätellä meidän olevan menossa lopulta sinne. Kartano oli ihan älyttömän kaunis syksyisissä väreissä ja meidän hotellihuone ihan mieletön. Lenkkeilimme, kylvimme ja rentouduimme ajan kanssa ja vain nautimme ihanasta tunnelmasta.

Juuri ennen kuin olimme lähdössä lounaalle, mies sanoi, että hänellä on minulle yllätys, ja ehkä kuvasta voitte päätellä, että mikä se oli. ;)

Loppureissu menikin vielä vaaleanpunaisemmat lasit silmillä, yhteistä tulevaisuutta ja tietenkin häitä suunnittelen! Juuri kun miettinyt kuumeisesti, että minkä projektin seuraavaksi aloitan, niin tässähän sitä sopivasti tuli seuraava, ei tarvi heti alkaa väitöskirjaakaan väkertää. :D

Kommentit (16)

M

Täälläkin pitkäaikainen lukija Oulusta. Onnea teille! :) Ekasta kuvasta jo bongasin sormuksen. :)

Marjut

Onnittelut! Kuulostaa oikein mukavalta seuraavalta projektilta :) Nimim. blogin pitkäaikainen lukija minäkin.

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.