Heippa,

ja hauskaa alkanutta viikkoa! Täällä viikko on alkanut viime viikon stressailujen jälkeen aika rennoissa merkeissä, ja maanantai meni käytännössä käytännön asioita hoidellen. Jotenkin sitä aina kiireisen viikon aikana vaan siirtää kaiken ei-niin-tärkeän hoidettavaksi hamaan tulevaisuuteen. No, nyt nuokin hommat on tehty! Tänään palailin jo opiskelujen pariin, sillä liian pitkää breikkiä ei passaa pitää, muuten tatsi menee!

Tänään luentojen jälkeen suunnattiin jälleen uudelle kuntosalille, sillä olimme molemmat sopineet tälle illalle tapaamisen personal trainerin kanssa. Saatiin tosiaan kuukauden ilmainen salijäsenyys juoksukerhon kautta, ja se sisältää kaksi pt-tapaamista. Tuntuu aika hullulta, että kuukauden ilmaiseen jäsenyyteen kuuluu pt-palveluita!

Tämän päivän tapaaminen ei oikeastaan ollut mikään mikä tahansa tapaaminen, vaan tunnin aikana kartoitettiin terveyttä ja kuntoa suht perusteellisesti. Multa mitattiin muun muassa kolesteroli, jota ei itse asiassa koskaan aiemmin ole minulta tsekattu. Lisäksi tsekattiin verenpaine, pituus, paino ja rasvaprosentti pihtimittauksella. Lopuksi tehtiin epäsuora rasituskoe sekä testattiin liikkuvuutta ja lihaskuntoa.

Kaikkia testituloksia ei vielä saatu, vaan meillä on ensi viikolla toinen tapaaminen, jossa testit käydään läpi. Samalla kerralla saadaan yksilöllinen treeniohjelma, joka myös käydään pt:n kanssa salilla läpi. Mulla on kylläkin vastikään tehty kiva saliohjelma, mutta koska pakettiin kuului treeniohjelma, niin päätin ottaa sen.

Vaikka liikun suht paljon enkä sinänsä "tarvitse" enempää liikkumismotivaatiota, tuollainen kunto- ja terveyskartoitus antoi kyllä jotenkin ekstrabuustia. Kaikkiin tänään saamiini testituloksiin olin sinänsä ihan tyytyväinen, mitä nyt yllätyin kohtuullisen korkeasta kolesterolitasosta. Kolesteroli oli kuitenkin ihan viitealueella, ja minulta mitattiin vain kokonaiskolesteroli eikä ollenkaan HDL:ää eikä LDL:ää, jotka olisivat antaneet lisäinfoa tuloksesta. Ehkä käyn kesällä Suomessa kuitenkin kertaalleen tsekkaamassa nekin, sukurasitusta kun on.

Tapaamisen jälkeen kävin tekemässä matolla tiukan 10x1000m -treenin minuutin palautuksella. Huh, miten raskaalta tuo treeni tuntuu, kun sen tekee matolla! Kaksi viimeistä vetoa tuntuvat kestävän ikuisuuden. En ole onnistunut löytämään yleisurheilukenttää, joten olen kallistunut siihen, että teen ainakin osan kovista treeneistä matolla. Fiilis treenin jälkeen oli kyllä ihan mahtava, ja tunsin suurempaa "runner's highta" kuin aikoihin!

Treenin jälkeen maistui ruoka ja nyt olo on ihanan raukea. Taidankin laittaa meditaationauhat korville ja mennä sen jälkeen nukkumaan. Hyvää yötä kaikille! :)

Kommentit (1)

Vierailija

Olisi huippua kuulla nykyisestä saliohjelmastasi, kun olet hehkuttanut sitä useasti. Ihanaa syksyä/kevättä!

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat