Noin kolme, neljä tuntia ennen starttia syön jotain helposti ja nopeasti sulavaa. Tällä kertaa vuorossa oli iltakisat, joiden startti oli kahdeksalta, joten noin puoli viiden aikaan söin kaksi pussillista Elovena hetki -puuroa ja yhden banaanin. Kyytipoikana on pari desiä mehua.

Syömisen jälkeen sekoitan litraan vettä hieman Gatoradea ja valmistan laimean urheilujuoman. Juon juoman hissukseen, mutta lopetan juomisen puolitoista tuntia ennen starttia.

Kun lähtöön on aikaa tunti, lähden verryttelemään. Hölkkään vartin, jonka jälkeen juoksen neljä minuuttia kovaa. Tämän jälkeen höntsään vielä kevyesti. Heiluttelen jalkoja ja teen lyhyet venytykset. Vaihdan kisa-asun, kiinnitän numerolapun ja juon vielä kulauksen vettä. Noin kymmenen minuuttia ennen starttia teen vielä kolme lyhyttä avausvetoa. Nyt olen valmis kisaamaan!

Kisan jälkeen pyrin välttämään maassa makoilua, vaikka tiukan juoksemisen jälkeen se tuntuu aika hankalalta. Aika pian maaliin saavuttuani teen loppuverryttelyt. Olen laiska loppuverkkaamaan, mutta pyrin juoksemaan kisan jälkeen vähintään 15 minuuttia.

Kun loppuverkat on suoritettu, on aika ottaa palautusjuomaa ja pukea lämpimästi päälle. Teen myös kevyet venytykset, mutta syvempien venytysten aika on vasta myöhemmin.

Miten sinä valmistaudut kilpailuun? :)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat