Oi niitä aikoja, kun jaksoin kotona tehdä vatsalihaksia useina iltoina viikossa ja käydä siihen päälle vielä muutaman kerran pumpissa! Toista se on nykyisin. Vaikka tykkäänkin käydä Esportilla ja ryhmäliikuntatunneilla, lihaskuntoilut ja erityisesti keskikropan treenaus ovat jääneet valitettavan vähälle.

Tiukka core on paitsi kivannäköinen, erittäin tärkeä juoksua aktiivisesti harrastavalle. Keskivartalon lihakset kannattelevat kroppaa ja pitävät juoksuasennon kasassa, ja kun ne väsähtävät, lysähtää koko asento. Siksi olisikin todella fiksua treenata edes sitä keskikroppaa, jos muu lihaskunto tuntuu ankealta! Tosin lupaan, että maratonin jälkeen keskityn muutaman viikon ajan pelkkään lihaskuntoiluun.

Juteltiin tästä coren treenaamisen vaikeudesta parin juoksukaverini kanssa, ja saatiin ihan älyttömän hyvä idea. Haastoimme itsemme treenaamaan corea kaksi kertaa viikossa, molemmilla kerroilla yhteensä 25 minuuttia. Jokaisesta treenikerrasta raportoimme Hard core-kerho -nimisessä Facebook-ryhmässämme, joten pienessä ryhmäpaineessa ei tee mieli jättää treenikertoja väliin. Haasteemme loppuu Frankfurtin maratoniin, eli 26.10. ei enää tarvitse vatsaa kurittaa ainakaan ryhmäpaineen alaisena.

Tähän saakka haaste on sujunut hyvin, enkä ole vielä kertaakaan lintsannut viikottaisista coreista! Tapanani on käydä kerran viikkoon CXWORX-nimisellä keskivartalo-jumppatunnilla ja kerran viikkoon teen oman setin vatsoja. Sillä tavalla saa ainakin jonkinlaista core-kuntoa pidettyä yllä ja ehkä vähän kehitettyäkin!

Haastan teidätkin tekemään corea kaksi kertaa viikossa, 25 minuuttia kerrallaan! :)

Kommentit (2)

Vierailija

Hei, voisitko kertoa, mitä liikkeitä tähän 25 minuuttiin lisältyy ja monta toistoa? T.Softis

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat