Viime viikko ei ollut ihan niin hyvä treeniviikko kuin olisin maratonin ollessa näinkin lähellä toivonut. Juoksu sinänsä kulki hyvin, mutta kaikenlainen kiire varjosti tekemistä. Maanantain vietin töissä, ja tiistaina mulla oli pahin päivystysväsy aikoihin. Tokenin väsystä kuitenkin lenkkeilemaan ja juoksu kulki ihan kivasti. Juoksin kevyen kympin, mutta jos olisin tiennyt, miten kiireiseksi viikko muodostuu, olisin kyllä juossut vähän pidemmästi tiistaina!

Keskiviikkoon osui viikon paras treeni. Eliitti-ryhmän treeneissä tehtiin tosi kiva harjoitus: juoksimme yhteensä kuusi kilometriä siten, että eka kilsa juostiin maratonvauhtia, toinen puolimaratonvauhtia ja kolmas kympin kisavauhtia, ja sitten taas neljäs maravauhtia, viides puolimaravauhtia ja vika kympin vauhtia. Juoksimme harjoituksen keskuspuistossa ja juoksu kulki jotenkin tosi kivasti! Viimeiselle kilsalle pystyin nostamaan nopeutta reilusti, enkä siltikään ollut mitenkään kuollut juoksun jälkeen. Lopuksi spurttasimme vielä kahdeksan kertaa ylämäkeen.

Torstaina ehdin käydä juoksemassa vain kevyen tunnin lenkin, vaikka tarkoituksenani oli käydä myös salilla. Perjantaina mulla oli vapaapäivä, mutta kaasoiluhommien vuoksi treenasin silti aikaisin aamulla. Juoksin tasaista reipasta (noin 5min/km) vauhtia kympin, joka kulki ihan ok siihen nähden, että olin noussut aika aikaisin.

Lauantain ja sunnuntai menivät hyvin pitkälti häiden armoilla, joten juoksuharjoittelu ei ollut ensimmäisenä mielessä. Lauantaina kävin pienen aamulenkin, ja sunnuntaillekaan en jaksanut suunnitella mitään kunnianhimoista lenkkiä, sillä olin aivan poikki häiden jäljiltä.

Nyt sitten täytyykin aloittaa maratonharjoittelu oikein kunnolla! Onneksi tässä on vielä muutama viikko aikaa. :)

Tässäpä vielä treenipäiväkirja:

MAANANTAI: lepo

TIISTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1,5h: 2x 1000m + 1000m + 1000m, 8x20sek mäkivedot

TORSTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

PERJANTAI: verkka 2km + 10km tv-reipas (5min/km) + 1km verkka

LAUANTAI: kevyt juoksu 45min / 7km

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

Ps. Esportin toimipisteissä on avoimet ovet su 13.9. saakka, kannattaa käydä tsekkaamassa paikat! :)

 

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat