Juoksutreenit puolimaratonin jälkeen käynnistyivät pienten alkuvaikeuksien jälkeen ihan mukavasti. Olin juhannuksen jäljiltä yksinkertaisesti niin v-ä-s-y-n-y-t, että juoksu tuntui tahmealta alkuviikon. Maanantaina ja tiistaina juoksinkin vaan tosi kevyet tunnin lenkit, ja niissäkin tuntui olevan tekemistä.

Viikon edettyä ja univelkojen korjaannuttua alkoi juoksukin maistua paremmalta. Keskiviikkona mulla olikin edessä yksi lempitreeneistäni: 10x1000m puolimaraton-vauhtia minuutin palautuksella! Oon tehnyt tuon treenin nyt kevään ja kesän aikana useamman kerran, enkä vielä ole kyllästynyt. Kymmenen kilsan vetoa on aika paljon varsinkin, kun palautus on niin lyhyt. Onneksi vauhti on kuitenkin armollinen, ja vasta pari viimeistä tuntuvat selvästi rankemmilta!

Torstaina mun piti juosta kevyt lenkki, mutta rankka työpäivä yhdistettynä muihin mielessä pyöriviin ajatuksiin sai mut juoksemaan aika vauhdikkaan lenkin pitkin Hietaniemen rantoja. Loppujen lopuksi sykkeet paukutteli aerobisen kynnyksen tuolla puolen vauhdinkin ollessa aivan liian luja, mutta tulipahan ajatukset nollattua. Joskus näin!

Perjantaina vietin laadukasta lepopäivää töiden merkeissä, ja lauantain väsypäivälle oli ohjelmassa vain kevyettä juoksua. Vähän haaveilin salilla käymisestä, mutta se sitten jäi. Harmitti, kun koko viikkona en ehtinyt salille, mutta pitää ryhdistäytyä ensi viikolla!

Sunnuntaina pääsin nauttimaan virkeänä tehdystä pitkiksestä. Nukuin nimittäin lauantai-sunnuntaiyönä yksitoista (!!) tuntia, mikä oli tosi ihanaa. Oli vähän erilainen fiilis juosta virkeänä kuin puolikuolleena väsymyksestä. Juoksin pariin tuntiin hieman yli parikymppiä, mikä oli ehkä vähän reippaanpuoleinen vauhti, mutta onneksi sykkeet pysyivät kurissa. :)

Tässäpä vielä treenipäiväkirjani:

MAANANTAI: kevyt juoksu 60min/ 9,5km

TIISTAI: kevyt juoksu 55min / 9km

KESKIVIIKKO: alkuverkka 2km + 10x1000m minuutin palautuksella (keskivauhti 4.25min/km)

TORSTAI: reippaampi lenkki 60min / 11km

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

SUNNUNTAI: pitkis 20km / 1h55min

Kommentit (1)

Vierailija

Heips:) Miekii oon taas päässyt juoksemaan , oli joko rasitusvamma/revähdys tms.. pari vk tuli juoksutaukoa ja löysin pyöräilyn ilon lisäksi:) Sain ostetuksi käytetyn pyörän jolla on kivampi ajella kuin entisellä:) Punttitreeni on tosiaan tosi hyödyllistä. Kivaa kun oot niin ahkera bloggaaja, ja näytätpä hyvältä:) Kivaa loppuviikkoa ja treenejä sinulle Sansu!

-Liisa

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat