Heippa,

viikko juoksutreeniä on taas takana, ja juoksukipinä alkaa taas löytyä pienen puolimaraton-palauttelun jälkeisen kankeuden jälkeen. Viime viikko oli oikeastaan varsin kelpo treeniviikko, ainakin nyt kun sitä taaksepäin paperilla muistelee.

Viime viikon treenit käynnistyivät mäkitreenillä. Mäkivedot on mulle se vaikein ja epämotivoivin treenimuoto, ja täytyy tunnustaa, että joskus mäkivetotreenejä tulee tehtyä varsin laiskanpuoleisesti, vaikka ne olisivatkin ohjelmassa. En tajua miksi, koska mäkivedot ovat juurikin se juttu, joka mua kehittää! Eikä ne edes ole niin hapottavia kuin luulisi - varsinkin, jos kyseessä on suht lyhyitä spurtteja.

No, viime maanantaina otin itseäni niskasta kiinni ja kävin tekemässä napakan 12 x 30sek -mäkivetoharjoituksen. Verkkasin alle pari kilsaa, minkä jälkeen pyrähtelin kaksitoista puolen minuutin mäkispurttia hölkkäpalautuksin. Olin niin tyytyväinen itseeni treenin jälkeen! Palautusateria syötiinkin Woolshedin pihvimaanantaissa. :)

Kastunut lenkkeilijä :/

Tiistaina olin sopinut lenkkitreffit kaverini kanssa. Kävin ensiksi auttamassa toista kaveria muutossa, ja pienen lihaskuntoilun jälkeen olikin hyvä lähteä palauttavalle hölkälle. Juostiin seurasaaressa, ja paluumatkalla sadekuuro yllätti meidät niin, että kastuttiin ihan täysin!

Pääsin mukaan Eliitti-ryhmän treeneihin pitkästä aikaa keskiviikkona. Vedettiin ensin vartti vk:ta, mikä tarkoitti omalla kohdallani 4.38min/km-keskivauhtia. Tämän jälkeen juostiin neljä settiä 4x200m puolen minuutin palautuksella. Oli kyllä tiukkaa, varsinkin, kun vetojen vauhteja piti setti setiltä koventaa.

Torstaina olin jo aika puhki, mutta sain jostain päähäni lähteä poikakaverin kanssa salille. Tai no, salitreeni oli kyllä suunnitelmissani, mutta ei ehkä ihan niin kova setti kuin lopputulos lopulta oli. Salilla oli tosi hauskaa, kun oli seuraa, ja tuntui että tätähän voisi ihan mielellään tehdä viikkottain. No, seuraavana päivänä oli kaikkea muuta kuin hauskaa, sillä olin aivan totaalisessa jumissa! Onneksi perjantai oli lepopäivä.

Jumi jatkui - tai oikeastaan vaan paheni - vielä lauantainakin, ja olin aika hapoilla, kun jouduin vääntämään vauhtilenkin täysin jumisilla lihaksilla hellekelissä. Onneksi kroppa vertyi verkan aikana, ja sain juostua kahdeksan kilsaa 4.50min/km-vauhtia kevyen tuntoisesti. Uinti Hietsussa lenkin jälkeen palautti ilmeisen mukavasti, sillä sunnuntaina pitkiksellä lihaskivuista ei ollut enää tietoakaan!

Viime viikon harjoittelupäiväkirja:

 

MAANANTAI: verkka 20min + 12 x 30sek  mäkivedot + 15min verkka, yht. noin 8km / 55min

TIISTAI: juoksu 1h10min / 11,5km

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1,5h / n. 13km: verkka + 15min vk 4.39min/km + 4x 4x200m (eka setti n. 48sek/200m, toka 46sek/ 200m, kolmas 41-40sek/200m ja vika 38-39/200m)

TORSTAI: juoksu 30min / 4,5km + kuntosali 45min

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: verkka 2km + 8km 4.50min/km + verkka 2km

SUNNUNTAI: pitkis 2h /19km

Kommentit (1)

Vierailija

Salilla on kieltämättä kivointa treenata poikaystävän seurassa, saa itestään jotenkin enemmän irti, kun toinen kannustaa (piiskaa sanallisesti) eteenpäin ja tarvittaessa auttaa vikoissa toistoissa jos omat voimat meinaavat loppua kesken :) plus tehdään rintalihastreeni punnertamalla telineestä roikkuvien narujen varassa (txr tms?) ja niissä saan pidettyä takamuksen alhaalla jos toinen laittaa käden selän / takamuksen päälle ja pysäyttää nousun :) ja kerran naputti kengällä lattiaa niin kauan, että otin jyrkemmän kulman. Seuraavat pari päivää meni aika vähäisissä käsien nostoissa :D

-Katja

 

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat