MAANANTAI: kevyt juoksu 9km / 60min

TIISTAI: Vetoharjoitus sisähallissa 1,5h: alkuverkka + vauhtileikittely + loppuverkka, noin 10km

KESKIVIIKKO: kevyt lenkki 9,5km / 60min

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 11km / 1h10min

LAUANTAI: kevyt juoksu 4,5km/ 30min + kuntosali 30min

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min

YHTEENSÄ: 6h40min / 53,5km

Jaa-a, voikohan tätä nyt enää kauhean kevyeksi harjoitteluksi kutsua, kun ylimenokaudellakin juoksukilsoja meinaa kertyä yli 50? Aijai! Tämän siitä saa, kun ei noudata mitään ohjelmaa. Sitä vaan junnaa fiilispohjalta, ja kun on tottunut treenaamaan paljon enemmän, tuollainen määrä tulee kuin huomaamatta. Vähän suorastaan nolottaa tämä mun ylimenokausi etenkin viime viikon osalta!

Viikko alkoi lupaavasti kevyellä maanantai-illan lenkillä. Juoksin yksikseni kevyen ysin, eikä vauhti kyllä päätä huimannut. Suorastaan tuntui, että en olisi päässyt paljon kovempaa! En kuitenkaan miettinyt vauhtia sen koommin, niin kuin en ole miettinyt muutenkaan tällä viikolla.

Tiistaina oli vuorossa Esportin kanssa yhteistyössä toteutettu juoksuklinikka, jonne tuli tosi mukavasti porukkaa paikalle! Juoksutaustaa löytyi porukalta laidasta laitaan, mutta saatiin tehtyä tosi hyvä treeni. Aluksi verryteltiin tekemällä erilaisia tekniikkajuttuja ja hyppyjä, sitten tehtiin vähän toiminnallisia lihaskuntoliikkeitä ja sen jälkeen olikin aika suunnata baanalle. Ohjelmassa meillä oli vauhtileikittelyä: ensin juoksiin noin 20min 400 metrin vetoja siten, että joka toinen oli nopea ja joka toinen palauttava. Sen jälkeen matka lyheni kahteensataan metriin, ja lopuksi tehtiin vielä lyhyen aikaa 100 metrin spurtteja. Oli kyllä ihan tosi hauskaa! Kiitokset vielä osallistujille ja Esportille. :)

Keskiviikkona olin oletusti täysin jumissa tiistain vedoista, mutta koska olin sopinut juoksutreffit kaverin kanssa, en voinut pitää lepopäivää. Lenkki oli onneksi tosi palauttava, joten kipeät lihakseni saivat ehkä lenkistä jotain hyötyä. :)

Torstaina tein 24-tuntisen työpäivän, joten treenit jäivät kokonaan väliin. Perjantaina kävin juoksemassa jälleen kaverin kanssa. Meinasin jo skipata lenkin kiitos koomaisen olotilan, mutta onneksi lähdin, koska olo oikeastaan vaan virkistyi urheilusta. Lauantaina ja sunnuntaina treenasin Långvikin maisemissa, ja jopa reipastuin menemään salille lauantaina! Huikea suoritus minulta. :)

Kommentit (2)

Vierailija

Onko sulla kuvassa kompressiosukat? kokemuksia? itsellä on yhdet säärystinmalliset (golf ja attack tms joissa käytän) enkä oikein tiedä oonko huomannut eroa :D

Sansu
Liittynyt21.5.2013

Joo, onhan mulla! Käytän noita lähinnä siksi, että ne lämmittää pohkeita, ts. en ole huomannut mitään suurempaa eroa esim. palautumisessa.

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat