Kroppani ja erityisesti mieleni alkaa olla palautunut maratonista, ja olenkin pikku hiljaa siirtynyt juoksuohjelman pariin. Tarkoitus on palailla treenin makuun aluksi kevyesti, kehoa ja mieltä tarkkaan kuunnellen.
 
Vaikka palauduinkin tästä(kin) maratonista suhteellisen nopeaa, oli tämä selkeästi raskain maraton minulle ensimmäistä maratoniani lukuunottamatta. En yleensä kärsi vammoista, ja maratonien jälkeenkin lihaksiani on kolotellut korkeintaan pari päivää. Nyt oikea pohkeeni ja lonkankoukistajani olivat jumissa lähes viikon, ja hetken jo pelkäsin, että onnistunko kehittämään jonkun rasitusvamman. Onneksi hieronta, lepo ja venyttely tekivät tehtävänsä ja jumit poistuivat!
 

Syynä tavallista hitaampaan palautumiseen lienee se, että Munchenissä juoksin jo aika äärirajoilla. Vaikka suoritukseni oli nousujohteinen ja vauhti ei hidastunut missään vaiheessa, olin selvästi voipuneempi maaliin tullessa kuin vaikkapa Frankfurtissa. Huomasin myös, että lihaskuntoni ja -kestävyyteni alkoi tulla tuolla maratonvauhdilla vastaan.
 
Maratonin jälkeen otin viikon tosi iisisti, minkä jälkeen aloin hieman juosta. Tein myös kaikkea muuta: kävin jumpissa, joogasin ja vaelsin. On ollut virkistävää treenata ihan oman mielen mukaan, ilman mitään sen kummempia ohjelmia!

 
Nyt on kuitenkin aika palata ohjelman pariin! Luvassa on seuraavat kuukaudet lähinnä peruskunnon kehittämistä, eikä vauhtikestävyystreenejä ole niin paljon kuin yleensä. Kuten täällä jo aiemmin kirjoittelin, haaveilen 56 kilsan ultramaratonin juoksemisesta maaliskuun lopulla Kapkaupungissa. En vielä ole laittanut ilmoittautumista sisään, sillä selvitän vähän aikatauluasioita ensin. Mikäli ultraan osallistun, niin tuskin kuitenkaan erityisemmin treenaan sitä silmällä pitäen, vaan tarkoitus on treenamata ihan "normaalisti" ja käydä juoksemassa ultra ihan retkeilymielessä.

 
Sain myös eilen uuden saliohjelman, josta olen todella innostunut! Niinpä lihaskuntokin varmasti saa kohennusta. Eräs tuttu personal trainer teki ohjelman minua varten, ja pitkästä aikaa tuntuu siltä, että lihaskuntoilu jopa kiinnostaa. Ohjelma tehdään kuntopiirinomaisesti ja siinä käytetään apun oikeastaan vaan kahvakuulaa oman kehon painon lihaksi.
 
Tästä se taas lähtee, peruskuntokausi nimittäin! :) Tässäpä vielä viime viikon treenipäiväkirja:
 
MAANANTAI: 60min YinYoga

TIISTAI: juoksu 12km / 1h15min

KESKIVIIKKO: Eliitti-ryhmän treenit 1,5h: 6x500m mäkiveto hölkkäpalautuksella + 1000m 4.03min + 200m

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 8,5km / 55min

LAUANTAI: Vaellus Nuuksiossa 2h / 12km

SUNNUNTAI: juoksu 10km / 60min + CXWORX 30min

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat