Heips,

viime viikon teemana oli odotetusti puolimaratonista toipuminen ja vähän vähemmän odotetusti flunssan selättäminen. Molemmat onneksi onnistuivat hyvin ja sattuivat aikalailla samoihin aikoihin, joten kovinkaan montaa treenipäivää ei tärvääntynyt.

Yleensä pidän puolimaratonin jälkeen 2-3 täyttä lepopäivää, mutta tällä kertaa kävin hölkkäämässä kevyesti kolme varttia jo seuraavana päivänä. Koska suoritus ei ollut Tallinnassa täysin maksimaalinen, oli lihakset aika hyvässä kunnossa jo maanantaina eikä mitään pahempia kipuja ollut. Lenkin jälkeen menin hierojalle, joka totesi saman: lihakseni tulisivat palautumaan puolikkaasta varsin nopsaa. Lihasten palautuminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että treenata voisi alkaa heti niiden palauduttua kovaa, vaan myös hermoston täytyy palautua kunnolla!

Tiistaina minulla oli töitä, ja jo yöllä kömpiessäni lepäämään tunsin pienen kaktuksen kurkussani. Näin ollen pidin suosiolla keskiviikkona lepopäivän, ja toivon tilanteen helpottavan heti flunssaoireiden alettua otetulla levolla tosi nopeasti. No, torstaina olo oli vielä vähän kummallinen, joten päätin ottaa varman päälle ja lepäsin jälleen.

Perjantaina fiilis oli jo normaali, joten uskalsin lähteä työpaikan yhteislenkille. Juoksimme kevyen 11 kilsan lenkin syksyisessä keskuspuistossa. Osa porukasta lähti kirimään alkuun aika vauhdilla, mutta itse halusin ottaa tosi iisisti flunssan jäljiltä, joten juoksimme pienemmällä porukalla vähän rauhallisemmin.

Lauantaina vuorossa oli viikon kohokohta: 27 kilometrin pitkis! En ole kauheasti juossut yli 22 kilsan pitkiksiä puolimaratonia lukuunottamatta, joten vähän jänskätti. Hyvin levätyn yön ja edellispäivän pitsatankkausten jälkeen juoksu kulki kuitenkin oikein mukavasti. Viimeiset kolme kilsaa juoksin vähän reippaammiin, noin 5.10min/km -vauhtia! Lenkin jälkeen olin aika katki, mutta onneksi en mennyt pahempaan jumiin. Sunnuntaina tein vain pienen palauttavan vitosen lenkin.

MAANANTAI: kevyt juoksu 45min
 
TIISTAI: lepo
 
KESKIVIIKKO: lepo / flunssa
 
TORSTAI: lepo / flunssa
 
PERJANTAI: kevyt lenkki 11km / 1h10min
 
LAUANTAI: pitkis yht 27km, josta viimeiset 3km 5.10min/km -vauhtia
 
SUNNUNTAI: kevyt juoksu 30min

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat