Heippa,

Helsinki Half Maratonista on vierähtänyt jo parisen viikkoa aikaa. Otin pari päivää puolikkaan jälkeen ihan täyslepoa, minkä jälkeen palailin harjoitteluun kevyesti. Oikeastaan koko kahden viikon treenijakso puolimaratonin jälkeen oli varsin kevyt normitreeniini nähden: kovia harjoituksia ei ollut ja pitkiksetkin jäivät tavallista lyhyemmiksi.

Tällainen pieni "minisiirtymäkausi" tuli kyllä jotenkin tarpeeseen, sillä vaikka puolikas oli onnistunut ennätysjuoksu, treenimotivaatio valahti hetkeksi alakanttisiin lukemiin.  Puolimaratonin jälkeinen elämäni oli myös yllättävän täynnä muuttujia, mikä myös sotki pakkaa treenien osalta. Jouduin vensklaamaan yllättävän paljon eri harjoitusten paikkoja ja jopa skippailemaan treenejä. No, joskus näin. Himmailu yleensä auttaa motivaatio-ongelmiin, ja niinpä nytkin alan olla pikkuhiljaa taas juoksufiiliksissä!

Alan siis nyt palailla toden teolla juoksuharjoittelun pariin, ja luvassa on taas niin Eliitti-ryhmän treenejä kuin tiukkoja omia harjoituksia radalla! Toivon, että ehtisin juosta muutamat ratakisat heinäkuussa: ainakin vitosella ja kympillä olisi kiva koettaa uutta rataenkkaa. Mitään älytöntä ratajuoksu-heinäkuuta en kuitenkaan ehdi vetämään, sillä jään lomalle 19. päivä.

Tässäpä vielä esimerkkinä kevyemmästä treeniviikosta viime viikon treenipäiväkirja:

MAANANTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min
 
TIISTAI: kevyt juoksu 40min + core 30min
 
KESKIVIIKKO: lepo
 
TORSTAI: kevyt juoksu 12km / 1h15min
 
PERJANTAI: 2km verkka + 9km 4.53min/km, keskisyke 167 + verkka 2km
 
LAUANTAI: lepo
 
SUNNUNTAI: pitkis 1h45min / 17km

Kommentit (1)

Vierailija

En tiedä luetko vanhempia kommentteja, mutta kylläpä sopii hyvin sulle tuo otsis! Ihanan pirteän näköinen! :)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat