Lähdin reissuun vähän pelonsekaisin fiiliksin sen suhteen, että mitäköhän kolmen viikon epätreenailu juoksukunnolleni tekee. Olen ollut oikeastaan maratonista asti varsin mukavassa kunnossa, mutta olen myös päässyt harjoittelemaan tosi hyvin. Vaikka meillä ei mikään löhöilyloma ollutkaan edessä, mua vähän hirvitti, koska mun kroppa on jostain syystä sellainen, että vauhtilenkkien puute alkaa näkyä tosi nopeasti kunnossa. Tällaista tämä elämä kuitenkin on, ja koska en ole mikään huippu-urheilija, en halunnut todellakaan pilata lomaani murehtimalla liikaa urheilusta!

Paluu treenien pariin tapahtui kuin tapahtuikin odotetulla tavalla: ekat lenkit tuntuivat suoraan sanottuna karmeilta, ja sykkeet olivat ihan pilvissä hitaallakin vauhdilla. Graah, kuinka masentavaa! Onneksi olo vähän tasaantui, mutta vieläkään en ihan reissua edeltävään juoksufiilikseen ole päässyt. Mutta jospa siitä, kun taas pääsee normaalin rytmiin takaisin!

Aloitin viime viikolla harjoittelun tosi rauhallisesti. Koetin ehdottaa valmentajalleni kovaa treeniä heti tiistaiksi, mutta hän yllättäen torppasi suunnitelmani. :D Ekat pari päivää juoksinkin vaan ihan hissukseen, parit mäkivedot tiistain lenkin päätteeksi kävin vetämässä.

Torstaina pidin lepopäivän, koska en yksinkertaisesti ehtinyt harjoittelemaan vappukemuilta. Perjantaina lenkkeilin vain iisisti, sillä olin ajattelut osallistuvani lauantaina Helsinki Central Park Runin vitoselle. Vatsani kuitenkin päätti toisin, ja vitonen jäi väliin. Onneksi toivoin aamun mahakipuepisodista täysin, ja pystyin käymään vetämässä oman treenin illalla Eltsussa.

Sunnuntaina pääsin pitkistä aikaa juoksemaan pitkistä. Sää oli mitä parhain, ja juoksin ekan lenkin t-paidassa tälle keväälle! 19 kilsaa ja kaksi tuntia oli ihan kohtuullinen suoristus vähän väsyneelle kropalle, ja lenkin jälkeen tuntui jopa siltä, että ehkäpä se kadonnut kunto vielä jostain löytyy. :)

Tässäpä vielä treenit päiväkirjamuodossa:

MAANANTAI: kevyt juoksu 60min/ 9,5km

TIISTAI: kevyt juoksu 1h10min / 11km

KESKIVIIKKO: kevyt juoksu 1h10min / 11km

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 45min / 7km

LAUANTAI: verkka 2km + 5x1000m (4.10min/km -vauhdilla) 2,5 min palautuksella + verkka 2km, yht 1h10min

SUNNUNTAI: pitkis 2h / 19km

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat