Täytyy tunnustaa, että viime päivien vilskeessä ajatukset puolimaratonista ovat olleet aika kaukaisia. En muista, milloin olisin valmistautunut puolikkaalle näinkin huolimattomasti - tähän mennessä en käytännössä ole miettinyt kisaa kuin tiistaina, jolloin pidin ex tempore-lepopäivän!

Ei sillä, että puolimaraton hirveätä valmistautumista vaatisi, mutta yleensä olen jotain pientä hienosäätöä puolimara-viikolla tehnyt. Aika usein olen käynyt hieronnassa, syönyt tavallista paremmin ja runsaammin ja muutenkin ottanut chillisti. Nyt takana muutama todella huonosti nukuttu yö ja yksi päivystys, ja viimeksi mainitun jälkeen olo ei tällä hetkellä ole mitenkään kovin fressi!

Onneksi tässä on vielä pari päivää aikaa paikkailla puutteellista valmistautumista. Ajattelin heittää lyhyet lenkit tänään ja huomenna sekä venytellä hyvin. Vaikka en yleensä tee puolikkaalle mitään hiilaritankkausta, ajattelin kyllä syödä ainakin tänään vähän reippaammin hiilareita. Jostain syystä eilen unohdin töissä syödä (tätä ei käy koskaan mulle)! Huomasin vasta kahdelta yöllä, että ruuat oli jääkaapissa. Pitää vähän koettaa paikkailla tätä unohdusta tänään.

Unta olisi myöskin saatava, sillä lauantaina herätyskello herättää mut jo karmaisevan aikaisin, kello 5.30, joten univelkoja ei pahemmin ekana viikonloppuyönä kuittailla, päinvastoin. Koetankin mennä tänään ja huomenna nukkumaan jo yhdeksältä - katsotaan, että miten se onnistuu!

Yleensä olen miettinyt hyvissä ajoin kaikki varusteista ja juomista lähtien, mutta nyt en ole edes vilaissut sääennustetta enkä käynyt hankkimassa urheilujuomaa. Nämä asiat onneksi ehtii hoitaa huomenna ja samalla ajattelin käydä tsekkaamassa virallisen HHM-expon ja pasta partyn!

Aikatavoitteita olen pyöritellyt mielessäni, ja tiedän olevani hyvässä juoksukunnossa tällä hetkellä. Kuitenkin juoksukulku on aina päivästä kiinni, enkä koskaan ole startannut mitään kisaa noin aikaisin enkä tiedä, miten kroppani siihen reagoi. Niinpä aika avoimin mielin lähden lauantaina baanalle - toivoen, että vanha ennätykseni 1.39 alittuu!

Tähän loppuun laitan vielä viime viikon treenit:

MAANANTAI: lepo/ flunssa

TIISTAI: lepo/ flunssa

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1h15min / 12km: mäkivetoja ja lyhyitä spurtteja

TORSTAI: kevyt juoksu 1h10min / 11km

PERJANTAI: kevyt juoksu 45min / 8km

LAUANTAI: mäkivetotreeni 65min/ 10km verkka 20min + 12x30sek mäkivedot + 20min verkka

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 1,5h/ 14km

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat