Heippa!

Kesä ja lomat sotkivat treeniaikatauluja siinä määrin, että treenit olivat välillä vähän sitä sun tätä, eikä tännekään ole tullut siten treenipäivityksiä tehtyä. Nyt kuitenkin olen palannut takaisin arkeen niin töiden kuin treenien osalta, ja on aika ensimmäisen lomanjälkeisen treenipäiväkirjan!

Viime viikolla olin kyllä oikeastaan vielä lomalla, mutta olin jo täällä kotosalla, joten treenailin kuta kuinkin normaalisti. Onnistuin saamaan Italiasta jonkun vatsapöpön, joka kyllä parantui, mutta aiheutti vielä viimekin viikolla vatsan kipristyksiä kovassa juoksussa ja haittasi siten treenejä. Onneksi muita oireita ei ollut ja normaali juoksu sujui ihan hyvin! Aloitin viikon kevyellä juoksulla, joka sujui vatsaongelmista huolimatta mukavasti.

Tiistaina vietin aamupäivän seikkailupuisto Zippyssä rimpuillen, mikä meni kyllä ihan täydestä urheilusta - niin kipeä yläkroppani oli sen jälkeen! Illalla päätin ex tempore osallistua Munkkiniemessä järkättävään kahden mailin kisaan. Verkkasin paikalle, ja tehdessäni verryttelyihin kuuluvaa reippaan juoksun osuutta mahani meni tosi kipeäksi. Arvelin vaivan helpottavan, ja koska olin raahustanut paikalle, en viitsinyt jättää osallistumattakaan kisaan. Kisa ei mennyt todellakaan hyvin, ja mahakivut uusiutuivat heti ensi metrien jälkeen. Juoksin kuitenkin kisan ihan reipasta vauhtia, ja vaikka en saanutkaan kropastani irti läheskään kaikkea, tein hyvän treenin. :)

Keskiviikkona tarkoituksenani oli tehdä palauttava lenkki. Koin lenkin aikana jotain tosi outoa: vartin juoksemisen jälkeen oloni muuttui tosi veteläksi, ikään kuin kropasta olisi valahtanut kaikki energia jonnekin! En muista, milloin olisin viimeksi kävellyt lenkiltä kotiin, mutta nyt jouduin tekemään niin. Näin jälkikäteen tämähän ei tietenkään luvannut mitään hyvää seuraavan päivän aluemestaruuskisoille...

Am-vitoselle lähdin ihan kohtuullisin fiiliksin edellisen päivän vastoinkäymisistä huolimatta. Verkat tuntuivat raskaalta, mutta luotin virkistymiseen. No, sellaista ei tullut missään vaiheessa, päin vastoin! Ekan tonnin jälkeen meno oli todella raskasta, ja kolmen kilsan jälkeen katkesin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Raahustin kuitenkin maaliin, mikä oli voitto sinänsä.

Perjantaina olo ei ollut todellakaan mikään mahtava, mutta kävin silti spurttailemassa kevyet mäkitreenit. Lauantaina alkoi jo selvästi helpottaa, ja niinpä uskaltauduin pitkikselle. Lämpimässä kelissä juostu pitkis kyllä tuntui selvästi rankemmalta kuin tavallisesti, ja kahdenkymmenenyhden kilsan jälkeen juoksin suoraan kauppaan ostamaan cokiksen!

Tässäpä vielä treenikooste:

MAANANTAI: kevyt juoksu 60min

TIISTAI: verkka 3km + 3200m kisa 13.25 + verkka 1,5km

KESKIVIIKKO: kevyt juoksu 25min

 

TORSTAI: verkka 3km + 5000m kisa 22.03 + verkka 2km

 

PERJANTAI: verkka 20min + 8x30sek mäkivedot + verkka 20min

LAUANTAI: pitkis 21km / 2h10min

SUNNUNTAI: lepo

Nyt vaan treeniä kehiin ja uutta matoa koukkuun! München here I come! :)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat