Heippa,

nyt on ollut vähän juoksupainotteista juttua blogissa, mutta koettakaa kestää! Haluan laittaa viime viikkoisen treenipäiväkirjani tänne blogiin, koska usein kysellään, kuinka harjoittelen viikolla ennen puolimaratonia. Viime viikko oli tosi aika epätyypillinen valmistava viikko, sillä se sisälsi tavallista enemmän treeniä, vaikka loppuviikosta edessä oli puolikas. Yleensä harjoittelen vähän vähemmän, mutta nyt piti vähän pitää silmällä maratonia.

Viikko alkoi lepopäivällä, mikä tuli ihan tarpeeseen. Tai oikeastaan meillä oli kyllä ensimmäinen tanssitunti paritanssin alkeet -kurssilla, mutta sitä ei oikein voinut laskea vielä liikunnaksi, sillä olimme niin pihalla askelkuvioista. :D Tunnin aikana opeteltiin niin valssia, foksia kuin rockiakin, joten tahti oli tosi intensiivinen. Toivottavasti seuraavalla kerralla ollaan vähän enemmän kärryllä.

Tiistai sisälsi kevyttä juoksua, ja kävimme poikakaverin kanssa pienellä lenkillä Töölönlahdella. Ilta oli tosi kaunis, suorastaan kesäinen! Juostiin ihan pieni reilu kuuden kilsan lenkki. Keskiviikkona tiedossa oli tykitystä Eliitti-ryhmän treenien tiimoilta. Juostiin kolme kymmenen minuutin mittaista vauhtileikittelypätkää eri nopeuksin. Juoksu kulki oikein hyvin, ja itseluottamus puolimaratonia kohden kasvoi.

Loppuviikko menikin sitten kevennellessä. Torstaina juoksin kevyen 45 minuutin mittaisen lenkin ja perjantaina lepäsin. Mulla oli tarkoitus juosta perjantainakin, mutta kroppa oli yksinkertaisesti niin jumissa, että katsoin parhaaksi levätä. Lauantai-iltana tein minulle tyypillisen edeltävän illan verryttelyn: juoksin vartin, jonka päälle juoksin kilsan puolimaratonin tavoitevauhtia ja höntsäsin vielä kymmenen minuuttia.

Tässäpä vielä yhteenveto:

MAANANTAI: lepo/ tanssitunti

TIISTAI: kevyt juoksu 35min / 6km

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1,5h: alkuverkka/ tekniikkaa + 3x10min 3min palautuksella + verkkaa

TORSTAI: kevyt 45min / 7,5km

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: verkka 15min + 1km puolimaratonin tavoitevauhtia + verkka 10min

SUNNUNTAI: verkka 30min + puolimaraton 1.38,06 + verkka 15min

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat