Meidän Italian kierros huipentui pariin Roomassa vietettyyn päivään. Rooma on yksi mun lempparikaupungeistani Euroopassa, ja oli kivaa päästä käymään siellä uudestaan. Edellisestä visiitistäni ikuiseen kaupunkiin oli jo aikaa kahdeksan vuotta!

Saavuttiin Roomaan tiistai-iltapäivällä junalla pyörähdettyämme ensin Napolissa. Heti junasta astuttuamme meitä tervehti epäluonnollinen, suorastaan väkivaltainen kuumuus. Olen helteen rakastaja, mutta tuo yli 35-asteinen paahde yhdistettynä kiviseen kaupunkiin oli liikaa. Niinpä otimme taksin Terministä suoraan hotellillemme ja painuimme nautiskelemaan ilmastoinnista.

Hotellimme sijaitsi ihan Vatikaanin rajalla ja terassilta avautuikin näkymät suoraan Pietarin kirkolle. Oli aikaa huikeaa nautiskella aperitiiveja ja ihastella valtavaa kirkkoa. :) Illalla käveltiin pitkin Tiber-joen rantaa Trastevereen, joka oli aivan ihastuttava pieni kaupunginosa! Trasteveren tunnelma toi mieleeni jollakin tapaa Firenzen. Syötiin Grazie&Graziella -nimisessä paikassa, joka oli tosi hyvä, mutta aivan täynnä turisteja.

Viimeisenä reissupäivänämme herättiin jo ennen seiskaa, sillä poikakaveri halusi mennä katsastamaan Pietarin kirkon ja välttyä hirveältä ryysikseltä. Herääminen kannatti, sillä paikalla oli vain kourallinen turisteja ja pääsimme miltei heti kapuamaan kupoliin. Otimme portaat hissin sijaan, sillä se jotenkin sopi tunnelmaan paremmin. Ylös päästyämme oltiin tosi hikisiä, mutta onneksi katolta avautuvat maisemat yli kaupungin olivat pienen hikoilun arvoista!

Loppupäivän vietimme pieniä turistikävelyjä tehden. Viime Rooman reissullani kävin läpi kaikki nähtävyydet Colosseumista Forum Romanumiin ja Fontana di Treviin, joten nyt niiden katsastamiselle ei ollut tarvetta. Kuumuus uuvutti meidät kohtuu nopeasti, ja palasimmekin hotellille jo hyvissä ajoin ennen lennolle lähtöä.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.