Terkut Italian maaseudulta!

Lomanaloitushässäkän jälkeen pääsimme kuin pääsimmekin perille kohteeseemme maanantaina ensin lennettyämme Roomaan ja sitten junailtuamme Fabrianoon. Vastassa odotti (minun mielestäni) aivan ihana kuumuus ja paahtava aurinko, joiden läsnäolo auttoivat lomamoodiin pääsemistä.

Ensimmäisenä yönä nukuin kellon ympäri. Kyllä, tiedän, että varsinkin tämä kesäaika on mennyt kynttilää molemmista päistä poltellen. Töitä on ihan normaalisti päivystyksineen, mutta vapaa-ajan menoja sitäkin runsaammin. Luulen, että tällä reissulla pääsen kuittaamaan univelat aika hyvin – onneksi olo ei mitenkään muuten ole pahemmin stressaantunut!

Eilen mahtiunien ja aamupalan jälkeen suuntasimme kävelylle Mt. Cuccon vuoristoon. Vuorilla oli heti viileämpi, ”vain” kolmekymmentä astetta ja mukavan vilvoittava tuuli. Minua ei kuumuus tosiaan haittaa, ja vasta yli 35 menevät lämpötilat koen ahdistavina. Reissuseuralaiseni kuitenkin on ollut läkähtymäisillään näissä keleissä, joten mitään kovin intensiivistä reippailua emme tehneet.

Vuorilla kävelyn jälkeen söimme aivan ihanassa pienessä ravintolassa. Meidän piti nauttia kevyt lounas ja tilasimmekin vain antipastot, mutta pöytään silti kannettiin ruokaa roppakaupalla! Ruoka oli kerrassaan ihanaa, ja minua vieläkin harmittaa, että unohdin ottaa annoksista kuvia! Italialainen ruoka on ihan huippua: simppeleitä mutta täydellisiä makuyhdistelmiä, jotka on loihdittu laadukkaista raaka-aineista.

Lounaan jälkeen ohjelmassa oli uimista – jotain mitä olin jo odottanut tässä kuumuudessa! Ajettiin pienelle joelle, jossa oli kivipohja ja todella raikasta ja puhdasta vettä. Paikka oli todella kaunis ja idyllinen, voitti turistien kansoittamat merenrannat mennen tullen.

Illalla tein pienen lenkin henkeäsalpaavissa maisemissa ja auringon laskettua nautimme illallista tähtitaivaan alla. Täydellinen päivä kerrassaan. :)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.