Heips,

maraton lähestyy ja lenkit vähenee! Viime viikolla tein viimeiset maratonille valmistavat treenit, eikä viikko enää sisältänyt pitkistä. Tällä viikolla sitten pääasiassa lepäillään ja höntsäillään kevyesti - ja tietenkin tankataan.

Maratonille valmistavat treenit osuivat viime viikolla maanantaille ja keskiviikolle. Treenit olivat aika yksinkertaisia: verkkojen jälkeen pidettiin yllä tasaista, aikalailla maratonin tavoitevauhtia kilometrien x verran. Maanantaina verkkasin pari kilometriä, jonka jälkeen juoksin kaksitoista kilometria keskivauhdilla 4.47min/km. Sykkeet pysyivät pitkälti anaerobisen kynnyksen alapuolella, mikä on tietenkin hyvä juttu. On kuitenkin tosi vaikeaa arvioida, että miten maratonilla kyseistä vauhtia pystyisi ylläpitämään.

Tiistaina juoksin palauttavan tunnin pituisen lenkin, ja keskiviikkona oli taas maraton-treenin vuoro. Keskiviikkona verryttelin tuttuun tapaan ensin pari kilometriä, ja sitten juoksin 6km+5km+4km 3min minuutin palautuksilla. Ekat kuusi kilsaa juoksin 4.41min/km, viisi kilsaa 4.46min/km ja vikat neljä 4.44min/km - tavoitevauhtina oli jälleen 4.45min/km. Treeni kulki tosi mukavasti, oikeastaan paljon paremmin kuin maanantain treeni, ja olin jo suorastaan lenkin jälkeen varsin luottavainen maratonkuntoni suhteen!

Torstaina "lepäsin" päivystyksen merkeissä ja perjantaina oli vuorossa työpaikan yhteislenkki. Siellä höntsäsimme reilut yhdeksän kilsaa tuntiin, ja lenkin jälkeen menimme tietenkin palauttaville pitsoille. :D

Viikonlopulle treenit sitten kevenivätkin. En tosiaan juossut pitkistä ollenkaan, niin kuin en yleensäkään juokse enää näin lähellä maratonia. Lauantaina juoksin kevyen viisitoista kilsaa ja sunnuntaina kävin heittämässä vielä pienen kuuden kilsan lenkin! Saa nähdä, kuinka tämän tytön käy sunnuntaina. :)

MAANANTAI: verkka 2km + 12km 4.47min/km vauhtia (syke 170) + verkka 1km

TIISTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

KESKIVIIKKO: verkka 2km + 6km + 5km + 4km, välissä 3min palautus + verkka 1km

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 60min / 9km

LAUANTAI: kevyt juoksu 90min / 15km

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 35min / 6km

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat