MAANANTAI: juoksu 1h20min / 12,5km, sis. 6x30sek mäkivedot

TIISTAI: verkka 15min + BodyPump 55min

KESKIVIIKKO: 13,5km / 1h25min

TORSTAI: kevyt juoksu 50min / 8km

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: verkka 2km + tv-reipas 9k 5.10min/km-vauhtia + loppuverkka 2km, yht. 75min

SUNNUNTAI: pitkis 1h55min / 18km

YHTEENSÄ: 7h55min / 65km

Juoksua, juoksua... Eipäs taaskaan ole paljoa muuta "ehtinyt" harrastaa. Lumet loistavat poissaolollaan, eikä täyteen ammutut ryhmäliikuntatunnitkaan ole huokutelleet näin tammikuussa. Selityksiä riittää, kun liikunta ei todellakaan ole ollut mitään kovin monipuolista.

Viikko käynnistyi ystävän kanssa tehdyllä juoksulenkillä. Kävimme yhdessä juoksemassa vajaan 11 kilsaa, ja mä tein lenkin lopuksi vielä muutaman ylämäkivedon. Ylämäkispurttailun on tarkoitus kehittää mun juoksuaskelta, mutta olen valitettavan laiska tekemään niitä.

Tiistaina kävin kaverini kanssa salilla, ja päätimme mennä ex tempore pumppitunnille. Katsoimme, että tunti olisi puolen tunnin mittainen, mutta lystiä jatkuikin tunnin ajan! Kukaan muu ei näyttänyt hämmentyneeltä, joten varmaan me vaan katsoimme tunnin keston väärin. Tunnin jälkeen ei jäänyt aikaa verkoille.

Keskiviikkona ja torstaina ohjelmaan oli merkattu perusjuoksua. Menin keskiviikkona juoksemaan yksin, mikä tuntui vähän hämmentävältä, koska olen harrastanut viime aikoina niin paljon yhteislenkkeilyä. Torstaina kävin siskoni kanssa heittämässä pikku lenkin ennen illanviettoa kaverini luona. Olin tosi jumissa perjantaina, joten lepopäivä tuli tarpeeseen!

Viikon kovasta treenistä vastasi lauantain tasavauhtinen reipas lenkki, joka sujui ihan kivasti. Huomaan, etten enää ole ihan samassa kunnossa kuin joskus pari kuukautta sitten, kun lenkkivauhdit ovat selvästi hidastuneet. Mutta eipä sitä pidä aina ollakaan huipputikissä! Sunnuntaina oli vuoro pitkiksen, vaikkakin koko lenkki meinasi jäädä tekemättä kiitos kovan päänsäryn. Särky kuitenkin hellitti sen verran, että päätin lähteä juoksemaan kokeilumielessä, ja kun kulku oli niin hyvä, tuli lenkki heitettyä niin kuin alunperin suunnittelinkin!

Kommentit (3)

Vierailija

Nää postaukset on kivoja lukea:) Hyviä viikon jatkoja Sansu sinulle:)!

-liisa

Vierailija

Hei Sanna!

Minua on pitkään mietityttänyt eräs asia, ja ajattelin, josko sinä osaisit auttaa! ;) Osaatko sanoa lääkärinä ja urheilijana, että jos on harrastanut juoksua jo useamman vuoden (eli ei ole ns. vasta-alkaja), niin onko "turvallista" juosta kovilla pakkasilla tai vastaavasti kesähelteillä...? Olettaen tietysti, että asian mukainen varustus on kunnossa ja kuntelee omaa kroppaansa sekä omia tuntemuksiaan... Itse olen juoksennellut ilman mitään haittavaikutuksia ympäri vuoden välittämättä juurikaan lämpömittarin lukemista... Läheiseni kuitenkin usein kommentoivat, että esim. parinkymmenen asteen pakkasilla juokseminen ei ole hyväksi hengitykselle ja että siitä voi tulla vaikka mitä ikäviä seuraamuksia... Onko siis aihetta huoleen? Tietysti kovilla pakkasilla olisi varmaankin järkevää siirtää lenkkeily sisätiloihin ja juoksumatolle, mutta itse en ole lainkaan kuntosalityyppiä... Onko sinulla jotain pakkas- tai hellerajaa, jolloin et juokse ulkosalla?

Kiitoksia kovasti, jos viitsit vastata! Sinulla on muuten oikein mukavan ja aidon oloinen tämä blogi :)

 

-Niina-

Vierailija

Liisa, kiitti! :) Terkkuja sinne!

Niina, itse säästän keuhkojani siinä mielessä, että en enää yli 15 asteen pakkasella tee mitään kovin kovaa. Kylmässä ilmassa loukkaantumisriski kasvaa, kun lihakset eivät lämpene niin hyvin. Pääasiassa mitään jäätävää haittaa ei kuitenkaan voi tehdä, jos pukeutuu järkevästi, varoo liukastumisia ja kuulostelee oloaan ja hengitystä! Kuumassa ilmassa kannattaa muistaa nesteytys sekä aurinkosuoja. :)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat