MAANANTAI: pitkä lenkki 20km / 2h5min

TIISTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min + CXWORX 30min

KESKIVIIKKO: kevut juoksu 10,5km / 1h5min

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 7,5km / 45min, sis. 3x100m kiihdytykset

LAUANTAI: alkuverkka 27min + 3000m radalla 12.28 + loppuverkka 10min

SUNNUNTAI: lepo

YHTEENSÄ: 55km / 6h15min

Viime viikon treenit käynnistyivät vähän eri tavalla kuin yleensä. Yleensä päätän viikon pitkikseen, mutta tällä kertaa aloitin viikon juoksemalla pitkiksen heti pois alta. Oli oikeastaan ihan kiva heittää pitkis heti viikon alkuun - varsinkin, kun se ei ollut mikään megapitkä. Tuollainen parin tunnin ja -kymmenen kilsan lenkki menee kumminkin aika kivuttomasti arki-iltana! Kuitenkaan mitään yli 25 kilsan lenkkiä en varmaan arki-iltana jaksaisi heittää.

Tiistaille sovitut lenkkitreffini peruuntuivat kaverini sairastuttua, ja niinpä päätin hölkkäillä itsekseni. Juoksin ensin vajaan kympin, ja sitten menin tekemään viikon coret Esportille CXWORXin merkeissä. Oli kyllä tosi kiva tunti, ja tuntuu, että vatsalihakset alkavat taas pikku hiljaa treenaantua tauon jälkeen!

Kevyttä hölkkää oli vuorossa myös keskiviikkona, sillä en ehtinyt suunnittelemalleni RH:n tekniikkatunnille. Oma lenkki oli ihan kiva vaihtoehto, vaikka tekniikkatreenit olisivatkin tehneet varmasti hyvää.

Torstaina olin töissä koko päivän, eli mitään treenintynkää ei päivään mahtunut. Perjantaina jaksoin väsyneellä kropalla hölkkäillä siskon kanssa pienen lenkin, jonka loppuun pyrähtelin parit kiihdytykset. Oli hauska huomata, että mikä merkitys juoksualustalla on sykkeisiin: juostiin melkein koko lenkki asvaltilla, ja sykkeet oli paljon matalammat kuin silloin, kun juoksen lumisella pinnalla!

Lauantaina päätin pitkästä aikaa vähän kisailla, ja osallistuin Liikuntamyllyn 15-vuotiskisoihin. Lajina oli mikäs muukaan kuin 3000m, ja odotukset ennen juoksua olivat kovat - olinhan viime kuussa juossut Pirkkolassa maastokolmosen 12.21. Juoksukaverini, jonka voitin Pirkkolassa, juoksi oman kisansa alle kahdentoista minuutin, joten ajattelin itsekin pystyväni samaan. No, aika pian starttilaukauksen pamahdettua toteisin, että tänään ei kyllä kulje yhtään. Motivaatioita ei ollut, ja kroppa oli kaikin puolin kankea. Lopussa vielä pohkeet kramppasivat, mitä ei ole käynyt aikoihin! Tuloksena oli onneksi 12.30-alitus, mutta mitään kehumista juoksussani ei ollut. No, eipä se aina voi kulkea, ja tulipahan tehtyä hyvä treeni! :)

Sunnuntaille oli kaavailtu lenkki ohjelmaan, mutta laiskuus vei tällä kertaa voiton ja lenkki jäi väliin. Joskus näinkin, ja tekipä ihan hyvää pitää lepopäivä muutenkin kuin siksi, että päivystän!

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat