Peruskuntokausi on pyörinyt jo kuukauden päivät ja maratonin tomut on tapulteltu jaloista jo aikoja sitten, mutten silti ole saanut aikaiseksi julkaista yhtään treenipäiväkirjaa. Nämä ovat postauksia, joihin suhtaudun vähän kaksijakoisesti: toisaalta on kiva itse lukea, että mitä on milloin tullut tehtyä ja tiedän, että osaa nämä kiinnostaa kovasti, mutten itse jaksaisi lukea blogeista kauhean tarkasti treeneistä, joten tuntuu oudolta itse julkaista näitä. Mutta no, ehkä tämä ei ole niin vakavaa!

Aloitin viime viikon treenit poikkeuksellisesti kovalla treenillä. Teen harvoin maanantaisin kovatehoisia treenejä ja nyt taas kyllä muistin, että miksi näin on. Kroppani ja mieleni oli tosi väsynyt, ja jos olisin saanut puljautettua treenin jollekin toiselle päivälle, olisin sen varmaan tehnyt. 90%:lla niistä kerroista, kun joudut vääntäytymään lenkkipolulle, jälkeenpäin tuntuu ihan hyvältä, mutta tämä treeni taisi kuulua siihen 10%:iin... No, tulipahan tehtyä!

Tiistaina fiilikset olivat jo kaikinpuolin paremmat ja menin töiden jälkeen tekemään salitreenin. Jep, kuntosali-innostukseni sen kun jatkuu! Juoksin alle puoli tuntia ja tein sen jälkeen kolme varttia cirquit -tyyppistä treeniä - tuli muuten kuuma ja syke nousi. Olen huomannut jopa pientä kehitystä, sillä olen joutunut vaihtamaan treenissä käytettävät kahvakuulat painavampiin.

Eliitti-ryhmän treenit olivat keskiviikkona, ja treenit yllättivät minut täysin. Olin odotellut jotain kovaa settiä, mutta tällä kertaa vuorossa oli tosi tekniikkapainotteiset treenit. Olin todella, todella jumissa tuon treenin jälkeen, sillä en varmaan koskaan elämässäni ole tehnyt noin paljon juoksutekniikkaa putkeen. Jumi kestikin oikeastaan koko loppuviikon, eikä torstaisesta lepopäivästä ollut juurikaan iloa.

Avasin viikonlopun käymällä perjantai-aamupäivällä juoksemassa töiden jälkeen. Väsytti, mutta en pystynyt nukkumaan, joten lähdin kevyelle höntsälle. Tuntuu, että päivystyksen jälkeisenä päivänä liikunta on todella tärkeää, sillä se auttaa unensaannissa illalla, jolloin rytmiin pääsee kiinni taas helpommin.

Lauantaina ja sunnuntaina ohjelmaa ei ollut juurikaan, joten ehdin hyvin treenailla. Lauantaina osallistuin HHM-treeniin, jossa tehtiin kahdeksan minuutin vauhtikestävyysvetoja kolme kappaletta. Sunnuntainakin juoksin HHM-tunnelmissa, ja tällä kertaa kävin kiertämässä kisan uuden reitin. :)

MAANANTAI: verkka 2km + tasavauhtinen kova 4.35min/km -vauhtia 5km + verkka 2km

TIISTAI: kevyt juoksu 30min + kuntosali 45min

KESKIVIIKKO: Eliitti-ryhmän treenit 1,5h, pääasiassa teknikkaa ja kevyttä juoksua

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksi 10km / 60min

LAUANTAI: HHM-treeni: verkka ja tekniikkaa 30min + 3x8min 2min palautuksella + loppuverkka

SUNNUNTAI: pitkis 2h5min / 21km

(kuvat: Aki Nummela / Helsinki Half Marathon)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat