Hyvä treenivire jatkui lähestulkoon läpi viime viikon. Täydellisen treeniviikon tärveli sunnuntainen flunssa: siihen saakka kaikki sujui mallikkaasti! Onneksi flunssa tuntuu olevan jo selätetty (kop kop), joten toivottavasti pääsen pian treenaamaan normaaliin tapaan.

MAANANTAI: 12,5km kevyt / 1h20min (keskisyke 141, 6.25min/km)

TIISTAI: 2km verkka + 8km reipasta (5.03min/km, keskisyke 169) + 2km verkkaa

KESKIVIIKKO: ELiitin treenit 1,5h: verkka + 30min vauhtileikittely + verkka

TORSTAI: 11km kevyt, 3x15sek kiihdytykset (keskisyke 143, 6,23min/km)

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: pitkis 26km, 2h45min (keskisyke 145)

SUNNUNTAI: flunssassa

YHTEENSÄ: 7h 55min / 74km

Viikko käynnistyi rauhallisella juoruilulenkillä ystäväni kanssa. Juoksimme reippaat kaksitoista kilsaa noin 6.25min/km -vauhdilla ja juttelimme mukavia! Tiistaina vuorossa oli maratontreenikaudelleni tyypillinen harjoitus, tasavauhtinen reipas lenkki. Tällaisia lenkkejä teen lähestulkoon viikottain, ja ne ovat oikeastaan aika kivoja. Reippaan lenkin vauhti on yleensä siinä maratonvauhdin tuntumassa, joskus vähän nopeampi, joskus hitaampi. Tarkoitus on pitää sykkeet 165-170 välillä, eli vk1-alueella, jos tämä nyt jollekin jotain sanoo. Tiistaina juoksin kahdeksan kilsaa reipasta keskivauhdin ollessa 5.03min/km ja sykkeen pompotellessa hieman alle 170. En varmaan ihan tuota vauhtia pysty juoksemaan maratonia, mutta toivotaan, että kehitystä vielä tulee!

Keskiviikkona ohjelmaan oli merkattu Eliitti-ryhmän treenit. Eliitissä ei tällä kertaa tehty mitään ihan hc-maitohappotreeniä, vaan kolmenkymmenen minuutin vauhtikestävyysharjoitus kolmella eri vauhdilla. Eka vauhti oli perus hölkkävauhti, toinen puolimaravauhti ja kolmas vitosen kisavauhtia. Koutsi sitten huuteli aina kentän laidalta, että mitä vauhtia juostaan ja kuinka kauan. Treeni tuntui jotenkin tosi kevyeltä, vaikka ilmeisesti mun "puolimaravauhti" oli 4.20-4.30min/km ja vitosen vauhti 4.00min/km. :D Välissä toki juostiin aika paljon kevyttä, joten se varmaan vaikutti rasitustasoon tosi paljon keventävästi.

Lauantaina tein pitkisennätyksen juoksemalla yhteensä 26 kilsaa. En ole varmaan koskaan juossut noin pitkää pitkistä aikaisemmin! Kyllä huomaa, että pitkiskestävyys alkaa kehittyä, kun katsoin ekaa kertaa lauantaina kelloa vasta 21 kilsan kohdalla. :) Sunnuntaina tulin harmillisesti flunssaan, joten urheilut vaihtuivat sohvalla makoiluun. No, tulipahan ainakin palauduttua pitkiksestä huolella!

(Kuvat: Helsinki HalfMarathon)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat