MAANANTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min
 
TIISTAI: lepo
 
KESKIVIIKKO: tv-reipas: 2km verkka + 8km keskivauhdilla 4.55min/km, keskisyke 163 + loppuverkka 2km yht 14km / 1h10min
 
TORSTAI: kevyt juoksu 9,5km / 60min
 
PERJANTAI: alkuverkka 2,5km + 10x1000m 1 min palautuksella (4.34, 4.16, 4.19, 4.25, 4.20, 4.23, 4.25, 4.21, 4.19, 4.06) + loppuverkka 2,5km yht. 17km / 1h30min
 
LAUANTAI: pitkis 19,5km / 2h
 
SUNNUNTAI: kevyt juoksu 10,5km / 60min
 
YHTEENSÄ: 78km / 7h40min
 

Heippa!

Viikot vierivät, ja treenit kulkevat mukavan leppoiseen tapaan. Olen ehjistä viikoista kiitollinen, sillä viime aikoina monille juoksututtavilleni on sattunut ikäviä loukkaantumisia, mikä muistuttaa mua lihashuollon ja kehon kuuntelun tärkeydestä. Olen taas alkanut venyttelemään, ja foam rollasinkin pari kertaa viime viikolla kipeitä reisiäni.

Viikko alkoi tuttuun tapaansa kevyellä juoksulenkillä maanantaina. Oikeasti ohjelmassani olisi ollut tv-reipas, mutta jotenkin missasin sen ja menin kaverini kanssa vaan hölkkäämään. Tiistaina päivystin, joten en ehtinyt sinä päivänä treenaamaan ollenkaan.

Keskiviikkona jouduin taas muuttamaan treenisuunnitelmaani, sillä päivystyksen jälkeiselle päivälle Eliitin ratatreeni olisi ollut liikaa. Sen sijaan juoksin kahdeksan kilsaa reipasta, eli noin maratonvauhtia. Iloksi keskisykkeeni oli varsin matala, 163, vauhdin ollessa 4.55min/km!

Torstaina vuorossa oli kimppalenkki neljän naisen voimin. Juostiin vajaa kymppi reilua kuuden minuutin kilometrivauhtia, mikä alkaa olla aika vakilenkki mun ohjelmassa! Pitää varmaan alkaa vähän rikkoa kaavaa ja juosta joskus pidempään.

Perjantaina töiden jälkeen suuntasin Espoon Esportille ja ratiopharm Arenalle. Ohjelmassa oli tiukka treeni: 10x1000m minuutin palautuksilla! Treeni on vähemmän rankka kuin miltä kuulostaa, sillä ideana on, että tonnit juostaan noin puolimaratonvauhtia. Vasta pari viimeistä vetoa tuntuu oikeastaan rankoilta! Suosittelen kokeilemaan, jos haluaa kasvattaa vauhtikestävyyttä - joskin kannattaa ehkä aloittaa kuudella toistolla kymmenen sijaan.

Viikon pitkä lenkki juostiin lauantaina sumuisessa säässä etelärantaa kierrellen. Lenkki kesti kaksi tuntia, ja tuossa ajassa ehdin juosta 19,5km - ihan sopiva pitkis tähän vuodenaikaan nähden siis! Sunnuntaina palauttelin taas tunnin lenkin parissa, sillä olin nukkunut aika pitkään ja iltapäivällä piti ehtiä vielä lounastamaan.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat