MAANANTAI: peruskuntolenkki 1h25min / 14km (keskisyke 145)

TIISTAI: vauhtikestävyystreeni 1h15min / 12,5km: verkka 2km + 7km 5.00min/km + 1km 4.39min/km + verkka 2,5km

KESKIVIIKKO: juoksu 1h10min / 11km + CXWORX 30min

TORSTAI: kevyt juoksu 60min / 9,5km

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: pitkä lenkki 27km, kaksi viimeistä kilometriä 170:n sykkeellä 2h50min

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 35min / 6km + CWWORX 30min

YHTEENSÄ: 9h15min / 78 juoksukilsaa

Viime viikolla tuli kyllä lenkkeiltyä, ehkä jopa enemmän kuin oli tarkoitus, mutta pariin kertaan lenkille oli päästävä tuulettelemaan päätä. Treenit sujuivat kaikin puolin mukavasti, ja erityisen tyytyväinen olin siihen, että pääsin kaksi kertaa käymään CXWORX-nimisessä vatsalihasjumpassa!

Maanantai alkoi yhteislenkillä siskoni kanssa. Ilma oli tosi kurja, mutta vedettiin silti melkein puolitoistatuntinen peruskuntolenkki syyssateessa. Tiistaina vuorossa oli vauhdikkaampaa menoa, kun juoksin tasavauhtisen reippaan lenkin erään hyvän ystäväni kanssa. Lenkillä huomasi jatkuvan höpöttömisen vaikutuksen sykkeisiin: vauhtipätkän syke oli varmaan 5-7 pykälää korkeampi kuin verrattuna samaan vauhtiin silloin kun en puhu mitään! Puhuttiin kyllä aika tunteita herättävistä asioista, joten ehkä se vaikutti myös, heh.

Keskiviikkona tein lenkin itsekseni ja kävin CXWORXissa. Mulla tuli ihan hullu kiire tunnille, kun huomasin olevani jossain Punavuoren perukoilla 10 min ennen tunnin starttia! Vedin kilsan matkan Esportille reilusti alle viiteen minuuttiin ja ehdin kuin ehdin tunnille. :D

Torstaina kävin höntsäämässä pitkän päivän päätteeksi mun makuun suorastaan myöhäisillan lenkin. Lähdin kotoa vasta kasilta ja olin takaisin ysiltä, mikä tuntui tosi myöhältä! Joskus opiskeluaikoina saatoin urheilla helpostikin vielä 20-21.30 aikoihin, mutta nykyisin tykkään olla kotona viimeistään puoli yhdeksältä.

Perjantaina oli ansaittu lepopäivä Tallinan reissun peruuntumisen vuoksi, ja lauantaina juoksin pitkiksen. 27 kilsaa meni yllättävän kevyesti ottaen huomioon sen, että kaksi viimeistä juoksin jo aika kovaa! Kehitystä on tapahtunut, selkeästi. Pitkis jumautti mun lonkankoukistajat niin pahasti, että sunnuntaina uskaltauduin vain pienelle lenkille ja vatsalihasjumppaamaan. Nyt pitääkin oikein tehovenytellä!

Kommentit (2)

Vierailija

Noista treenimääristä lukiessa tulee melkoinen alemmuuden tunne 180 senttiselle ja 80 kiloiselle miehelle, joka ei voisi kuvitellakaan juoksevansa tuollaisia määriä. Toisaalta harrastan itse lenkkeilyä kuntosaliharjoittelun ohella pääpainon ollessa lihasharjoittelussa. Olisikin mukava tietää liikkujan pituus ja erityisesti paino, jotta voisi hieman paremmin suhteuttaa harjoittelun rasittavuutta omiin treenimääriin.

Sansu
Liittynyt21.5.2013

Vierailija, no jos päälajisi on kuntosalitreeni, niin ehkä 80-kilsan juoksuviikot eivät tukisi sitä. :) Mä olen 163 senttiä ja 52 kiloa! Pitäisi itsekin innostua taas saleilusta...

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat