MAANANTAI: kevyt juoksu 9,5km/ 60min (keskisyke 140) + illalla hieronta

TIISTAI: lepo

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1h45min / 12km: alkuverkka + 1000m veto + 5x500m mäkivedot + loppuverkka

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: juoksu 1h10min / 13km: verkka + 8km keskivauhdilla 4.58min/km ja -sykkeellä 167 + loppuverkka

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 10km / 60min (keskisyke 144)

YHTEENSÄ: 4h55min

Maraton-keventelyt ovat nyt alkaneet, minkä jo huomaa treeniohjelmassa! Viime viikolle tosin sattui harjoittelujakson ensimmäinen takapakki - oikea jalkapohjani ärsyyntyi hiukan edellisviikon hurjista treenimääristä ja tuntui ikävänä ja kireänä maanantaina. Varsinaista kipua jalkapohjassa ei tuntunut, mutta se tuntui tosi kireältä. Maanantainen lenkki sujui ihan normaalisti kuitenkin. Onneksi olin varannut hierojan, ja illalla jalkapohja sai kunnon käsittelyn!

Tiistai-aamuna heräsin siihen, että jalkapohja oli ärtynyt entisestään ja tuntui tosi kireältä aamulla. Edelleenkään mitään kipua ei tuntunu ja varmaan vähemmän herkkä tyyppi ei olisi ollut tuntemuksista moksiskaan, mutta mä pelkään hysteerisesti kaikkia vammoja, joten olin ihan paniikissa. Viestittelin hierojan kanssa ja hän kehotti antamaan jalalle lepoa ja kylmää, ja mä tein työtä käskettyä.

Keskiviikkona jalkapohja olikin jo huomattavasti parempi, ja uskaltauduin lähtemään vetämään mäkivetoja Pirkkolaan. Pirkkolan treeni sujui todella hyvin: avaustonni meni rennosti aikaan 4.13 ja mäkivedoissa pystyin koko ajan kasvattamaan nopeutta. Juostessa en huomannut jalkapohjan kiristystä lainaan, mutta kotona aloin taas panikoida ja pelätä pahinta.

Koska jalkapöytä huoletti, päätin suosiolla ottaa pari ekstralepopäivää. Torstaina tosin en olisi lopulta ehtinytkään lenkille, kun työpaikan koulutusilta vähän venähti. Perjantaina puolestaan päivystin, joten lenkki jäi siltäkin päivältä väliin. Lepäilyn ansiosta jalkapohja oli lauantaina täysin normaali, ja pääsin tekemään viimeisen reippaan lenkin ilman minkäänlaisia tuntemuksia! Lenkillä juoksin 8km pätkän 4.58min/km-keskarilla sykkeen ollessa 167 ja haaveilin, että voisin juosta maronin kyseistä vauhtia... No, saa nähdä, jääkö haaveeksi!

Sunnuntaina kävin juoksemassa sateisessa kelissä kevyen kympin, joka kulki kyllä yllättävän hyvin kelistä huolimatta. Syke oli matalalla ja jalka nousi - ehkä se kunto tosiaan kasvaa levossa! Nyt peukut pystyyn, että en tule kipeäksi.

Kommentit (1)

Vierailija

Heihei Sansu:) Toivotaan sinulle parasta maraasi ikinä:) On sinulla hyvä kunto:) Hyvää viikon jatkoa ja tsemppii:)!

 

-Liisa

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat