MAANANTAI: kevyt juoksu 45min / 7km + CXWORX 30min

TIISTAI: pk-lenkki 60min / 10km

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1h45min, n. 10km: alkuverkka + 10x400m minuutin palautuksella (1.42 -> 1.24) + loppuverkka

TORSTAI: kevyt juoksu 35min / 6km

PERJANTAI: kevyt juoksu 1h20min / 12,5km

LAUANTAI: kevyt juoksu 45min / 7km

SUNNUNTAI: verkka 2km + 10km reipasta sykkeellä 165 + verkka 1km / 70min

YHTEENSÄ: 7h20min / 66,5km

Viime viikko ei sisältänyt yhtään lepopäivää, mutta toisaalta tehot eivät olleet kovinkaan kovat ja mukaan mahtui lyhyitä ja erittäin kevyitä harjoituksia. Myöskään pitkistä viikkoon ei mahtunut, mikä kyllä teki ihan hyvää, sillä olen nylkyttänyt pitkiksen tunnollisesti monta viikkoa putkeen.

Viikko alkoi kevyellä lenkillä juoksumatolla sekä keskivartalojumpalla. Coren suhteen olen huomannut aika paljon edistymistä: nykyisin vatsalihakset kipeytyvät juostessa kovaa, mikä varmaan tarkoittaa sitä, että olen oppinut käyttämään niitä. :D Myös valon heijastuessa suotuisasti vatsassani on hyvällä mielikuvituksella nähtävissä jotain ääriviivoja. ;)

Tiistaina hölkkäilin suoraan töistä kympin mittaisen lenkin työkaverini kanssa. Vauhti oli aikalailla 6min/km, mikä tuntui jostain syystä yllättävän kovalta.

Viikon päätreeni suoritettiin keskiviikkona Eliitti-ryhmän treenien muodossa. Juoksimme aika kivan ja kompaktin treenin, 10x400m minuutin palautuksella. Ekaan vetoon käytin aikaa 1.42, mutta pystyin koko ajan kiihdyttämään siten, että vikan nelisatasen juoksin aikaan 1.24! Treenistä jäi tosi positiivinen fiilis. :)

Torstai, perjantai ja lauantai olivat kevyen juoksun päiviä. Mulla oli noina päivinä jotenkin tosi kiire, joten kävin vaan heittämässä lenkit sellaisina ajankohtina kuin vain ehdin. Lenkin pituudetkin menivät miten sattuivat, koska juoksin oikeastaan vain sen ajan, jonka kerkesin.

Sunnuntaina en juossut pitkistä vaan paukuttelin juoksumatolla kymppikilsan mittaisen tv-reippaan. Tv-reipas juostaan noin maratonvauhtia tai oikeastaan hieman hitaammin, ja se on tällä hetkellä yksi mun lempparitreeneistä. Sopii erityisen hyvin matolla juostavaksi!

Kommentit (2)

Vierailija

Voisitko kirjoittaa jutun tai kommentoida muuten vaan, mitä mieltä olet lisäravinteista? Tunnut urheilevan paljon ja sinulla on lääkärin koulutus, joten olisi mielenkiintoista kuulla kantasi. Käytätkö itse niitä ja jos käytät niin mitä ja minkä verran? Onko mielestäsi esim. suklaapatukan korvaaminen proteiinipatukalla (ja näin makeanhimon taltuttaminen) järkevää? Entäs nykyään paljon pinnalla olevan proteiini-/terveysleivonnaiset? Tällaisiin asioihin olisi mielenkiintoista kuulla kantasi ja omia kokemuksiasi.

Kiitos kivasta ja motivoivasta blogista!

Sansu
Liittynyt21.5.2013

Vierailija, en itse käytä juurikaan lisäravinteita, koska en ole kokenut niille tarvetta. Oikeastaan käytän vain palautusjuomia (tyyliin ProFeel), koska niitä on helppo kuljettaa mukana ja niillä lähtee treenin jälkeen nälkä sen verran, että pääsen kotiin patojen ääreen. :) Joskus syön myös proteiinipatukoita eväänä, juurikin siksi, että ne ovat niin helppoja ja toki parempi valinta kuin vaikkapa suklaapatukka. En kuitenkaan näe, että miksi tavallinen kuntoilija tarvisi lisäravinteita, jos syö muuten monipuolisesti ja tarpeeksi nopeasti treenin jälkeen!

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat