MAANANTAI: lepo
 
TIISTAI: kevyt juoksu 50min + CXWORX 30min
 
KESKIVIIKKO: alkuverkka 2km + 8km reipasta (4.57min/km, syke 160) + loppuverkka 2km, yht 12km / 1h10min
 
TORSTAI: lepo
 
PERJANTAI: Tasotesti 45min (8x1000m)
 
LAUANTAI: ap: aamulenkki 4km + jumppaa yht 1h
ip: pitkä lenkki 25km / 2h25min, keskisyke 145
 
SUNNUNTAI: Kevyt juoksu 7,5km + tekniikkaa 20min, yht. 60min
 
YHT: 7h 25min
 
Heippa!
 
Tässäpäs olisi taas tarjolla viime viikon osalta treenipäiväkirjaa. Viikko alkoi maanantaipäivystyksellä, joten reippailemaan ensi kertaa pääsin vasta tiistaina. Juoksin kevyesti matolla, jonka jälkeen tein keskivartalotreenin.
 
Keskiviikolle ohjelmassa oli yksi lempilenkeistäni, tasavauhtinen reipas! Yleensä tavoittelen tasavauhtisella reippaalla syketasoa 165, mikä on noin seitsemän pykälää yli aerobisen kynnyksen. Olen saavuttanut kyseisen syketason tähän mennessä noin viiden minuutin kilometrivauhdilla, mutta nyt kunto on kasvanut, että tuolla vanhalla vauhdilla en enää päässytkään tavoitteeseen!
 
Torstaina oli jälleen lepopäivän vuoro, koska en yksinkertaisesti ehtinyt treenaamaan, ja ajattelin muutenkin, että on hyvä ottaa vähän lepiä ennen viikonlopun juoksuleiriä. Levänneeseen kroppaan olikin hyvä tehdä perjantaina tasotesti, jonka tuloksista täällä jo kerroinkin. Kunto oli kasvanut, sillä aerobinen kynnys oli hilautunut tasoon 5.08min/km ja anakynnys 4.23min/km, jee! :)
 
Lauantai alkoi pienellä aamulenkillä ja jumpalla. Oli muuten todella kiva tapa aloittaa päivä! Aamulenkki jo itsessään teki hyvää, mutta avaavat koordinaatiot ja pieni jumppa saivat kehon ihan eri tavalla hereille. Aamupalan, luennon ja lounaan jälkeen olikin ohjelmassa pitkä lenkki, jonka juoksin uusista kynnyksistä hurmioituneena keskivauhdilla 5.53min/km!
 
Sunnuntaina olin ihan kuollut, ja itse asiassa skippasin aamutreenin. Ajoimme Helsinkiin, jossa osallistuin HCR:n ja Asicsen järkkäämälle yhteislenkille. Juoksimme noin seitsemän kilsaa ja teimme vähän tekniikkaa. Rankan viikonlopun jälkeen kevyt tekniikkatreeni oli aivan riittävä harjoitus, enkä kaivannut yhtäkään lisäkilometria alle.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat