Aina silloin tällöin teen vauhtilenkin salilla juoksumatolla juosten. Kovan treenin jälkeen ei ole paukkuja eikä oikein järkeäkään tehdä salitreeniä jaloille, ja noina kertoina tykkäänkin tehdä juoksun päätteeksi noin vartin mittaisen pikatreenin ylä- ja keskikropalle. Teen treenin kahdeksan ja 12:n kilo kahvakuulia apuna käyttäen, ja osaan liikkeistä riittää oman kehon paino.

Treenissä on kolme kierrosta, jotka tehdään kaikki kaksi kertaa siten, että ensin teen ensimmäisen kierroksen putkeen kaksi kertaa, palauttelen vajaan minuutin, sitten toinen kierros kaksi kertaa putkeen, vajaan minuutin palautus jne. Treeni ei ole mikään kaikista intensiivisin, mutta mielestäni varsin näppärä tehtäväksi silloin kuin ei ole aikaa pitkään settiin ja haluaa säästää jalkojaan!

(Kuvat eivät ehkä ole niitä havainnollisimpia, mutta sitäkin autenttisempia, sillä ne on otettu juoksumattohikoilun jälkeen :D)

1. Kierros:

- Kylkitaivutus kahvakuulan kanssa molemmille sivuille 12-15 kertaa

- Pään ympärikierto kahvakuulan kanssa 10 kertaa per suunta

- Yhden käden kulmasoutu 12 kertaa per puoli

2. Kierros:

- Selän nosto + laparutistus 15 kertaa

- Vuorikiipeilijä 10-15 per puoli

- Punnerus 12-15 kertaa

3. kierros:

- Pystysoutu kahvakuulan kanssa 15 kertaa

- Sivuttaiset vatsalihakset kahvakuulan kanssa 12-15 kertaa puoli

- Saksiliike alavatsalle 10-12 kertaa per jalka

Kommentit (2)

Vierailija

Kiitos tästä! Oon itse kaipaillut juuri tuollaista nopsaa ylävartalotreeniä juoksulenkin päätteeksi jonka voisi toteuttaa ihan kotosallakin. Otanpa tämän heti kokeiluun :)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat