Viikot sen kun vierii, ja Helsinki Half Maraton on jo ihan ovella! En tajua, miten nämä alkukesän kisat on yhtäkkiä edessä tosi nopsaa. Ihan sama juttu kävi viime vuonna Tukholman maratonin kanssa!

Ilokseni olen voinut huomata, että treenivire on parantunut viikko viikolta. Viime maanantaina tein tutun kahdeksan kilsan vauhtilenkin paljon nopeampaa vauhtia ja samoilla sykkeillä kuin edellisviikolla, mikä loi vähän valoa tunnelin päähän. Sykkeet ja tuntuma alkoivat olla jo aika samat kuin syksyllä ennen Frankfurtin maratonia!

Lihaskunto on jäänyt viime viikkoina aika vähälle, ja päätin korjata katastrofaalista tilannetta osallistumalla tiistaina Runner´s High:n järjestämään juoksijan lihaskuntotreeniin. Minun "Eliittiryhmäpakettiin" kuuluu joka toinen viikko järjestettävien Eliitti-ryhmän treenien lisäksi myös treenipassi, jolla voi käytännössä treenata niinä viikkoina, kun Eliittiä ei ole. Olen jotenkin huonosti osannut hyödyntää treenipassia, vaikka ekstratreenejä olisi tarjolla vaikka kuinka.

Lihaskuntotreenissä tehtiin alkuun tekniikkaa, ja sen jälkeen pääasiassa keskivartaloharjoituksia. Oli tosi kivaa jumppailla nurtsilla auringon paistaessa! Loppuverkaksi juoksin Pirkkolasta Töölöön eli noin seitsemän kilsaa.

Keskiviikkona oli lepopäivä, joka vietettiin jälleen erittäin palauttavissa merkeissä päivystäen. Alan näemmä tottua päivystyksiin, sillä en ollut kauhean väsynyt torstaina. Käytiin kuitenkin siskon kanssa heittämässä kevyt palauttava lenkki Keskuspuistossa.

AirYoga-selfie.

Perjantaina oli jälleen yhden suosikkitreenini vuoro, ja töiden jälkeen suuntasin Eltsuun kiertämään kenttää. 10x1000m minuutin palautuksella voi kuulostaa tiukalta, mutta kun tonnit vetää lähempänä puolimaratonvauhtia, niin homma on oikeastaan aika mukavaa. Ekat kahdeksan tonnia juoksin aikalailla 4.25min/km vauhtia, mutta kaksi vikaa meni 4.12 ja 4.04... Ups!

Lauantaina päivän urheilullisesta sisällöstä vastasi blogitapahtumani Esportilla. Kävin hölkkäämässä ennen tunteja pienen lenkin, ja sen jälkeen osallistuttiin porukalla AirYogaan, HotBalletiin ja HotPilatekseen. Oli kyllä ihan tosi kivaa! Sunnuntaina kuitenkin huomasin outojen lihasten olevan kipeänä - näemmä niin jooga kuin pilateskin oli löytänyt oikean osoitteen. Osallistuin Helsinki Half Maraton-pitkikselle, ja yllättävän kevyesti tuli juostua 25km 5.38min/km -keskivauhdilla. Se olikin sitten viimeinen kunnon pitkis ennen puolikasta!

Tässäpä vielä treenikooste:

MAANANTAI: 2km verkka + 8km reipasta 4.53min/km-keskarilla + 2km verkka
 
TIISTAI: Runner´s core-lihaskuntotreeni + 7km kevyt juoksu
 
KESKIVIIKKO: lepo
 
TORSTAI: 45min kevyt lenkki / 7,8km
 
PERJANTAI: 2km verkka + 1x1000m 1min palautuksella + 2km verkka
 
LAUANTAI: kevyt juoksu 55min + kehonhuoltoa 1,5h
 
SUNNUNTAI: pitkis 25km / 2h20min keskivauhti 5.38min/km
 
(Kaksi ekaa kuvaa: Helsinki Half Maraton)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat