MAANANTAI: juoksu 1h10min / 11km + kahvakuula 50min

TIISTAI: juoksu 45min / 7km + jooga 45min

KESKIVIIKKO: Eliitti 1h45min: 5min vk:ta + 4x400m + 5min vk + 4x400m, yht. n. 12km

TORSTAI: töitä 24h

PERJANTAI: toipumista

LAUANTAI: vaellus 21km / 4h30min (keskisyke 125)

SUNNUNTAI: TV-reipas 1h15min / 14,5km: verkka 1,5km + 12km (5.15min/km-keskivauhdilla, keskisyke 162) + 1km verkka

YHTEENSÄ: 12h / 65km

Maratontreenit ovat edenneet taas yhden viikon eteenpäin! Viime viikkona ei ihan niin paljon juoksukilometrejä kertynyt kuin aikaisempina viikkoina, mutta ihan hyvin tossu nousi siltikin.

Maanantai alkoi mukavalla peruskuntolenkillä ja kahvakuulailulla Kaijan kanssa. Mikä onkaan kivempi tapa aloittaa uusi viikko kuin treenitreffit! Lihaskuntoilu on mulla ollut vähän vähemmässä osassa, joten tulipahan sitäkin tehtyä pitkästä aikaa. Tiistainakin ohjelmassa oli ryhmäliikuntaa Esportilla, tällä kertaa palauttavan joogailun muodossa.

Keskiviikkona jätin työkaverit aftereille ja suuntasin itse Eläintarhalle treenaamaan. Ohjelmassa oli aika hauska treeni: viisi minuuttia kympin kisavauhtia, päälle 4x400m noin 1,5 minuutin palautuksilla ja sama setti uudelleen. Oli kyllä hauskaa - tai no, niin hauskaa kuin yleisurheilukentän kiertäminen syyssateessa verenmaku suussa nyt voi olla! :D Hulluilla on halvat huvit, vai miten se nyt menikään.

Torstaina treeniohjelmani koki uudenlaisen haasteen: 24 tunnin mittaisen työpäivän. Luonnollisesti koko torstain aikana en ehtinyt urheilla, mutta suunnitellut lenkit jäivät lopulta väliin perjantailtakin. 2,5 tunnin unien jälkeen olisin kyllä voinut tehdä jotain kevyttä, mutta aikataulusyistä treenit jäivät väliin.

Lauantaina kävin Vuokatissa vanhempieni kanssa vaeltamassa. Reissu oli vajaan puolimaratonin mittainen, ja kun sen matalilla sykkeillä talsi, tuli tehtyä oikein hyvä peruskuntotreeni. Sunnuntaina juoksin reippaan lenkin - 12 kilometriä noin 5.15min/km -vauhtia keskisykkeen olleessa 163 eli muutaman lyönnin yli aerobisen kynnyksen! Nyt onkin kovassa pohdinnassa, että millaista vauhtia maratonin pystyn juoksemaan. Yleensä mara taittuu 170-175 keskisykkeellä, joten tuosta sunnuntaisesta vauhdista on varaa kiristellä ja paljonkin. 5min/km -vauhti tuntuu kyllä liian kovalta, mutta ehkä sopiva vauhti voisi olla jotain tuolta väliltä.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat